HJÆLP MIG.....
Fra : Britta Madsen

Dato : 09-10-01 08:50

Hejsa Kattevenner!
Jeg håber at I kan hjælpe os med vores problem......
Vores ene kat er blevet meget sær/sur, han hvæser/knurre af alle de andre
katte og + at han er blevet så sær er han også begyndt at tisse alle mulige
steder(møbler, vasketøj, pakkasser osv.) selvom bakkerne er rengjordte :(
Hvad er der sket med vores kat og hvad kan vi gøre ved ham?
Han er snart 3 år og er kastrat(Norsk skovkat).
Håber at i kan give mig nogle råd, for det er ved at gå os på og det er jo
ikke smart at han går og tisser alle steder når også vi har en baby i huset,
så pleace hjælp mig!!!!!
M.v.h
Britta

Fra : Helle_Andersen

Dato : 09-10-01 09:13

"Britta Madsen" skrev d. 09-10-01 08:50 dette indlæg :
> [...]
:(
> Hvad er der sket med vores kat og hvad kan vi gøre ved ham?
> Han er snart 3 år og er kastrat(Norsk skovkat).

Hej Britta

Det allerførste du skal gøre, er at tage ham til en dyrlæge med det
samme. Pludselig
opstået agressivitet skyldes i en meget stor del af tilfældende sygdom.
Kombineret
med hans urenlighed, ville jeg absolut tage det meget alvorligt.

Hilsen Helle

http://www.kandu.dk/

Fra : Mette

Dato : 09-10-01 13:18

"Britta Madsen" <bm_tigerdyr@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Håber at i kan give mig nogle råd, for det er ved at gå os på og det er jo
> ikke smart at han går og tisser alle steder når også vi har en baby i

Hej Britta

Et godt gæt kunne også være at han reagerer på babyen. Jeg har selv 2 katte,
en fin lille dame og en stor kastreret hankat. Hankatten "Indy" har altid
været meget knyttet til mig, og han reagerede præcis som du beskriver, da
min kæreste flyttede ind. Han var simpelthen jaloux, fordi en anden tog
noget af "hans" plads. Det "eneste" det krævede var ekstra omsorg. Da han
fandt ud af, at jeg ikke elskede ham mindre end jeg plejede, accepterede han
kæresten (kom ovenikøbet til at holde af ham) og holdt op med at tisse rundt
omkring.

Katte er vanedyr, og en baby ændrer på tingene. Giv ham lidt tid til at
vænne sig til babyen og giv ham en masse opmærksomhed. Først og fremmest:
Giv ikke op!

Med venlig hilsen
Mette