Stå i 2.
Fra : MiG

Dato : 09-10-01 07:58

Hvordan kan man skrive "X i 2." så det lille 2-tal kommer til at stå oppe i
luften?!?

Modsat hvordan kan man gøre stå det er sænket?!?

Fra : Dennis

Dato : 09-10-01 08:04

"MiG" <clark@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan man skrive "X i 2." så det lille 2-tal kommer til at stå oppe
> luften?!?

Hmm.. hvad har dette liiiiige med PHP at gøre? Een af HTML grupperne ville
nok have været at foretrække.
Men det er <sup>2</sup> (HTML tags).

Aner det ikke. Se evt. på http://www.html.dk/ under Dokumentation.

--
Mvh.
Dennis

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-10-01 11:36

On Tue, 9 Oct 2001 09:04:21 +0200, "Dennis" <net90@mail.mira.dk>
wrote:

>Men det er <sup>2</sup> (HTML tags).

Man kan også have en mere ikke-html-agtig løsning ved at overveje at
bruge ISO-8859-1's &#178; - ulempen ved <sup> er at det kan give en
større linieafstand mellem den pågældende linie, og så linien over.

Menes der i PHP, så: pow($x,2)

--
- Peter Brodersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-10-01 08:08

"MiG" <clark@cool.dk> wrote in message
> Hvordan kan man skrive "X i 2." så det lille 2-tal kommer til at stå oppe
> luften?!?

....minder mig om hende der spurgte er i serverside(.php) hvordan man laver
runde hjørner i tabeller. De fleste tænkte på database-tabeller, og blev
grundigt forvirrede. Heh. :)

Prøv at spørge i html-gruppen. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 09-10-01 10:06

In article <9pu75d$v6v$1@news.cybercity.dk>, MiG wrote:
> Hvordan kan man skrive "X i 2." så det lille 2-tal kommer til at stå oppe i
> luften?!?
Som en anden sagde, med <sup> (det står vist for "superscript").

> Modsat hvordan kan man gøre stå det er sænket?!?
Med <sub> (som svjv står for "subscript")...

Mvh. Jonas

--
Have you saved your rainforest today?
- http://www.therainforestsite.com