Vedr Netexpres
Fra : J.Hansen

Dato : 09-10-01 01:42

Hej gruppe jeg overvejer at skifte mit nuværende TDC adsl ATM-baseret til en
routerbaseret løsning som de kalder det men vil der være nogle fordele eller
ulemper ved at gå over til router, og hvis det er godt kan jeg så sætte min
hub til routeren og dele internettet direkte eller er der stadig en pc der
skal stå tændt bare for at levere internet

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 09-10-01 14:37

On Tue, 9 Oct 2001 02:42:05 +0200, J.Hansen wrote:
> [...]
> hub til routeren og dele internettet direkte eller er der stadig en pc der
> skal stå tændt bare for at levere internet

Nej, blot routeren.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : J.Hansen

Dato : 09-10-01 16:12

"Michael Lyngbøl" <lyngbol@c.dk> wrote in message

> Nej, blot routeren.
>
> --
> Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
> CBR 600F

Ok er det svar til om der er nogen pc der skal stå tændt??

J.Hansen

Fra : Søren Andersen

Dato : 09-10-01 17:58

"J.Hansen" <komtil@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Lyngbøl" <lyngbol@c.dk> wrote in message

> Ok er det svar til om der er nogen pc der skal stå tændt??

Ja. det er blot routeren der skal stå tændt, da den står for at sende
trafikken videre til dine PCere.

---
Søren Andersen

Fra : J.Hansen

Dato : 09-10-01 21:59

"Søren Andersen" <[nospam]@[nospam].dk> wrote in message

> [...]
>

> ---
> Søren Andersen
> Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet

Ja men er der ikke kun en udgang på routeren....som jeg så bliver nød til at
sætte til min hub HVOR???? i uplink eller bare en normal port

Mvh

J.Hansen

Jeg repræsenterer mig selv.....øhhh

Fra : Søren Andersen

Dato : 10-10-01 00:22

> [...]
at
> sætte til min hub HVOR???? i uplink eller bare en normal port

Modem (Grå Siemens/Ericsson) -> Router (i WAN porten) -> Fra LAN i router ->
HUB/Switch -> Computere

Jeg kører selv med Switch og jeg kører fra Lan i router -> Uplink i switch,
med krydset kabel, da jeg bruger uplink kan jeg ikke bruge port 1 i Switchen
da den er "linked" til Uplink porten .. så jeg bruger port 2-3-4 til at føre
trafikken til mine PCere via "lige-straight .. whatever" kabler.

Jeg ser MEGET MEGET ofte at folk bruger uplink og så smider en PC i port 1
og derefter brokker sig over at de ikke kan få en af deres PCere på .. måske
det var en ide at læse manualen til sin Switch før man begynder at beklage
sig *et lille hint* *sss*

---
Søren Andersen