hastighed
Fra : Jesperbhenriksen

Dato : 08-10-01 12:47

når jeg har købt 512/128 skal den så kunne modtage 512kb/s, for jeg synes
aldrig at den kan download med mere end 30 til 40kb/s og skal den ikke kunne
uploade samtidlig med 128kb/s her er gennemsnittet på ca 12kb/s ?

Fra : Ole Axelsen

Dato : 08-10-01 22:10

"Jesperbhenriksen" <jesperbhenriksen@privat.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3bc21307$0$51405$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
kunne
> uploade samtidlig med 128kb/s her er gennemsnittet på ca 12kb/s ?

Nej. Du vil max kunne opnå ca 60/15 KB/s

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-10-01 22:29

Mon, 8 Oct 2001 13:46:35 +0200, skrev "Jesperbhenriksen"
> [...]

>aldrig at den kan download med mere end 30 til 40kb/s og skal den ikke kunne
>uploade samtidlig med 128kb/s her er gennemsnittet på ca 12kb/s ?

Du skal kunne hente med op til ca. 60 kilobytes/sec og uploade
med ca. 15 kilobytes/sec.

Såfremt du up- og downloader samtidig falder hastigheden lidt.

Men hastigheden, hvormed du både henter og sender afhænger jo
meget af den server, som du henter/sender fra/til.

Vil du teste din nethastighed, så download nogle filer fra
ftptest1.tele.dk
Her kan du hente filer i forskellige størrelser og giver et reelt
billede af din hastighed, da der kun kan være en bruger på af
gangen og der er dermed ikke andre til at belaste serveren.

Har du iøvrigt spørgsmål om TDCs adsl, så vil
news:tele.internet.adsl være et bedre sted at stille dem.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Ivan J. Kristensen

Dato : 09-10-01 06:48

Hej

Hvis jeg forstår spørgsmålet ret, har du misforstået bytes og bits

512/128 er opgivet i kilobit
Til en byte går 8 bit

Du kan så opnå 512/8 = 64 KB/Sek i download
Og i upload 128/8 = 16 KB/Sek i upload

mvh burgeren

Fra : complex@pc.dk

Dato : 09-10-01 07:14

Med stop bits etc og handshake(128kbit/sec)

Det er en god regel at
1 mbit svarer til ca 100.000 tegn i sekundet
512kbit svarer til ca 50.000 tegn i sekundet
256kbit svarer til ca 25.000 tegn i sekundet
128kbit svarer til ca 12.500 tegn i sekundet
etc
Hvis den server du kontakter altså kan levere med den hastighed, og
det er langtfra altid tilfældet.

Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : Søren Andersen

Dato : 10-10-01 00:44

> [...]
kunne
> uploade samtidlig med 128kb/s her er gennemsnittet på ca 12kb/s ?

http://kundeservice.opasia.dk/netexpress/hastighedsproblem/net_hastighed.htm

Søren Andersen