Java problemer
Fra : Lars Hansen

Dato : 08-10-01 21:49

jeg har brug for noget hjælp til en opgave hvor jeg skal kunne indtast et
antal rækker og et antal kolonner og så skal programmet kunne udskrive et
mønster med * fx. 2 rækker og 3 kolonner så skal programmet vise
* * *
* * *

håber nogen kan hjælpe mig

med venlig hilsen Lars Hansen

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 08-10-01 22:02

Lars Hansen wrote:

> [...]
udskrive et
> mønster med * fx. 2 rækker og 3 kolonner så skal programmet vise

Hvad er decideret problemet?? Jeg tro ikke nogen her gider lave opgaven
for dig, men vi er gode til at hjælpe med specifikke problemer.

Har du problemer med indlæsningen af de to tal? Eller ligger problemet
i at skrive outputtet ud? Eller...?

Mvh.
Martin Ehmsen
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : Jacob Klinck Pederse~

Dato : 09-10-01 13:48

Lars Hansen skriver:

> [...]
> antal rækker og et antal kolonner og så skal programmet kunne udskrive et
> mønster med * fx. 2 rækker og 3 kolonner så skal programmet vise

Hej hej
Du skal nok tænke i dobbelte for-løkker. Hvis alt andet går galt, så er her
et eksempel:

for(int i=0; i<2 ; i++ ) {
for (int j=0; j<3 ; j++ ) {
System.out.print("*");
}
System.out.println();
}

Der er så op til dig at definere hvor længe løkkerne skal køre.

Venlig hilsen
Jacob Pedersen

Fra : Lars Hansen

Dato : 10-10-01 14:37

tak for hjælpen
jeg har også tænket på det med for-løkken
men jeg havde problemer med at printe * ud de kom under hinanden men nu kan
jeg se hvorfor
mange tak