Sting eller Julio ?
Fra : Simon Pedersen

Dato : 08-10-01 20:07

Hej gruppe

Håber på nogen kan svare mig på hvem der oprindeligt har skrevet "Fragile".
Er det Julio Iglesias eller Sting?

--
Mvh. Simon Pedersen

Over himself, over his own body and mind, the individual is sovereign

Fra : Los

Dato : 08-10-01 21:27

Hej Simon.

Såvidt jeg ved, er Sting ophavsmand til "Fragile". Den kom første gang på
albummet "..Nothing like the sun" i 1987.

Morten, der er stor Sting-fan, men så absolut ikke Julio-fan

Fra : Mette Lund

Dato : 08-10-01 21:40

Sting har selv skrevet en sang kaldet Fragile, der i slutningen af sangen
lyder noget i nærheden af
......how fragile we are,how fragile we are.....
det er 100% Stings sang!!! jeg har hans greatest hits album og har lige
chekket...
hvordan lyder den med Julio?!

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 08-10-01 21:40

"Simon Pedersen" <spam@kokainum.dk> wrote in message
> Hej gruppe
>
> Håber på nogen kan svare mig på hvem der oprindeligt har skrevet
"Fragile".
> Er det Julio Iglesias eller Sting?

Jeg stemmer også for at det er stings sang.
Og jeg vil lige tilføje, at han vist også har lavet en version på
spansk/portugisik da sangen vist nok er en miljø-protest sang om nogle
forhold i Sydamerika.

--
Morten Bock Sørensen, Århus N, http://mortenbock.subnet.dk/handel.htm
Købes: cusl2, PIII 600-800Mhz, ram

Fra : Los

Dato : 08-10-01 21:54

> Og jeg vil lige tilføje, at han vist også har lavet en version på
> spansk/portugisik da sangen vist nok er en miljø-protest sang om nogle
> forhold i Sydamerika.

Jep, begge sprog. Albummet fra 1988 "Nada Como El Sol" indeholder "Fragil"
(portugisisk) og "Fragilidad" (spansk)

Morten

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-10-01 23:27

> Håber på nogen kan svare mig på hvem der oprindeligt har skrevet
"Fragile".
> Er det Julio Iglesias eller Sting?

Det er Sting og kun Sting. Ingen grund til at ryste på
hånden eller tøve mht. det svar.

Hvis Julio synger den er det forhåbentlig en fejltagelse.

Mark

See the loving gaze of Mother Earth
still flirting with the universe

Fra : Simon Pedersen

Dato : 09-10-01 17:24

Tusind tak for alle jeres svar.

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 09-10-01 21:48

Sting ... han skrev sangen i forbindelse med sine forældres alt for tidlige
død, og den er at finde på "Nothing Like The Sun"

mvh
Kim Frederiksen