Glasfiber på træskrog
Fra : Peter Rønnehøj Hanse~

Dato : 08-10-01 19:04

Jeg står overfor at købe et dejligt træskib som desværrer er blevet belagt
med glasfiber på sit skrog, jeg havde helst været fri; men sket er sket.
Arbejdet er udført af bådbygger og ser vældigt godt; men hvad kan man
forvente af problemmer i femtiden og kan et træskib overleve en sådan
behandling i fremtiden.

Med sejler Hilsen

Peter R.Hansen

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 09-10-01 10:32

Hej Peter.

Held og lykke med 'skuden'

Jeg har hørt at det er en god ide at købe en (stor) pose salt og hælde i
bunden af båden, så hvis der kommer vand ind fra oven bliver det til
'saltvand' der ikke får træbåden til at rådne.

/HHA

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 14-10-01 21:56

Hans-Henrik Andresen skriver:

> [...]
> bunden af båden, så hvis der kommer vand ind fra oven bliver det til
> 'saltvand' der ikke får træbåden til at rådne.

Jeg tror at iden med salt er god, men hviklen slags salt er bedst?

er der ikke noget der hedder natron?

Fra : David Wellejus

Dato : 10-10-01 08:40

Hej

Nu er dit skib jo på en måde blevet til et glasfiberskib med træisolering,
som er godt mod kondens!

Fra : kim larsen

Dato : 10-10-01 19:55

Til David

Bare det var så let MEN hvis der kommer vand ind imellem glasfiber og træ
kan der så ikke opstå råd da vandet jo ikke kan komme væk.

Peter

Fra : Maestro

Dato : 16-10-01 19:19

Hvorfor er den blevet belagt med glasfiber?