jagthund?
Fra : skc

Dato : 08-10-01 18:52

hej

Skal man have en jagthund for at måtte gå på jagt? Jeg spørger fordi jeg er ret
så meget nybegynder og skal snart til at tage jagttegn.

--
Posted from ip271.albnxx1.adsl.tele.dk [62.243.78.17]

Fra : Peder Porse

Dato : 08-10-01 21:34

Nej, men for det første er det en dejlig ting at gå på jagt med sin egen hund, og
for det andet kræves det, hvis man jager f.eks. ænder, at man har en apporterende
hund. Men alt det lærer man mere om på jagttegnskurset.

God fornøjelse

pp

skc skriver:

Fra : M Sørensen

Dato : 09-10-01 12:27

JA du skal medbringe en apporterende hund. undtagen hvis du kun går på
pursch jagt efter klovbærende vildt

--
Med Venlig Hilsen / Digital regards
Martin Sørensen

Fra : Alex Linaa

Dato : 09-10-01 13:10

"M Sørensen" <ms@reefers.dk> skrev i en meddelelse
> JA du skal medbringe en apporterende hund. undtagen hvis du kun går på
> pursch jagt efter klovbærende vildt

Eller havjagt

Fra : Steen Th. Pedersen

Dato : 09-10-01 14:18

Det var også min overbevisning indtil for et par uger siden - men det er
ikke helt korrekt som jeg læser loven (forhåbentlig gør jeg ikke det på
samme måde som en vis mand læser bibelen

--------
Bekendtgørelse af lov om jagt og vildtforvaltning (* 1)
LBK nr 114 af 28/01/1997 (Gældende)
§ 24. Ved jagt med glatløbet haglgevær på ikkeklovbærende vildt på og fra
landarealer og i rør- og sivbevoksninger skal egnet apporterende hund
medbringes.
------

Som jeg ser det kan man jage hvad som helst, uden at have hund med, så lang
tid det er med riffel (om det så er praktisk er en helt anden sag!).
Omvendt er det kun rådyr der kan skydes på (ved jagt på/fra landarealer)
uden at have hund med, hvis der anvendes (glatløbet) haglgevær.

Mvh Steen

M Sørensen <ms@reefers.dk> wrote in article

Fra : skc

Dato : 09-10-01 18:55

Tak for svarene alle sammen. Så blev jeg da det klogere

--
Posted from ip271.albnxx1.adsl.tele.dk [62.243.78.17]