Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med Olympus digitalt kamera
Fra : Carsten Sørensen

Dato : 08-10-01 18:07

Hej

Jeg har lige købt et brugt Olympus C-1400XL og det tager også nogle meget
fine billeder....
men jeg har lige et par problemer

1) Hvis jeg tager et billede i et lidt mørkt rum (bare almindelig
aftenbelyst rum) vil den ikke tage det. Den grønne lampe blinker når jeg
trykker knappen halvt ned, og der sker ikke mere når jeg trykker den i bund.
Er det noget instillinger ??

2) Jeg har bare en smartcard reader, og ikke et kabel imellem kamera og
PC... er der nogen fordel (eks.: ekstra instillings muligheder) hvis man har
kabel imellem ?

3) Kan man på nogen måde bruge LCD skærmen som søger, istedet for det lille
øje ?

På forhånd tak

Carsten Sørensen

Fra : E.I.

Dato : 09-10-01 08:41

"Carsten Sørensen" <Carsten.s@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 2) Jeg har bare en smartcard reader, og ikke et kabel imellem kamera og
> PC... er der nogen fordel (eks.: ekstra instillings muligheder) hvis man

Der er du lige ramt ind i den svaghed som Olympus C-1400XL har og dem kan du
ikke gøre noget ved.
venligst EI

Fra : Heidi Engelbrecht

Dato : 09-10-01 09:58

> [...]
> aftenbelyst rum) vil den ikke tage det. Den grønne lampe blinker når jeg
> trykker knappen halvt ned, og der sker ikke mere når jeg trykker den i
Nej, du kan ikke indstille det. Men du kan prøve at dreje kameraet 45 grader
og få det til at fokusere og så dreje det tilbage, det virker tit.

> 2) Jeg har bare en smartcard reader, og ikke et kabel imellem kamera og
> PC... er der nogen fordel (eks.: ekstra instillings muligheder) hvis man
har
> kabel imellem ?
Nej, der er ikke nogen fordel. Det er vildt langsomt.

> 3) Kan man på nogen måde bruge LCD skærmen som søger, istedet for det
lille
> øje ?
Nej, det kan du desværre ikke.

--
Med venlig webhilsen

Heidi Engelbrecht
Team SaschaDupont.dk
www.SaschaDupont.dk

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 09-10-01 18:20

Hej Igen

Er det en svaghed med olumpus C-1400 XL at den ikke vil tage billeder hver
gang ??

Carsten Sørensen

Fra : Karsten Olesen

Dato : 09-10-01 20:40

> Hej Igen
>
> Er det en svaghed med olumpus C-1400 XL at den ikke vil tage billeder hver
> gang ??

********************

Mon ikke "bare" den låser,
når den ikke har fået fokuseret 'tilstrækkeligt' ???

Fra : Heidi Engelbrecht

Dato : 12-10-01 11:48

> "Carsten Sørensen" <Carsten.s@worldonline.dk>
> Mon ikke "bare" den låser,
> når den ikke har fået fokuseret 'tilstrækkeligt' ???

Sådan vil jeg nu også formulere det.

--
Med venlig webhilsen

Heidi Engelbrecht