ViC TaleSMS er bare for grineren
Fra : Dubie

Dato : 08-10-01 16:07

Hvis man taster 2 foran telefonnummeret i sin smsbesked, samtidig med at man
har VIC abbonnement, så er der en robot "oplæser" sms´en....... op for
modtageren.........Det lyder for sjovt

Jan

Fra : Fischer

Dato : 08-10-01 18:08

> Hvis man taster 2 foran telefonnummeret i sin smsbesked, samtidig med
> at man har VIC abbonnement, så er der en robot "oplæser" sms´en....... op
> for modtageren.........Det lyder for sjovt

LOL!
Det er altså ret svært at forstå hvad "robotten" siger. Nogle ord bliver ret
meget volapyk.

*Fischer

Fra : Peter

Dato : 09-10-01 16:19

"Fischer" skrev

> Det er altså ret svært at forstå hvad "robotten" siger.
> Nogle ord bliver ret meget volapyk.

Mon ikke det er samme talemaskine som bruges her:
http://www.talerobert.dk
Så kan man jo teste (og grine) lidt - gratis!
Der er sjovt nok en begrænsning på 160 tegn...

Teknologien kommer fra Speech-Ware, hvor man kan
downloade en "demo". Gad vide hvad, der ligger i "demo"?
Hvori består mon begrænsningen? Jeg har ikke selv hentet
programmet, og er nysgerrig efter andres erfaringer.
http://www.speech-ware.dk/showpage.asp?ID=64

Fra : Morten Thomsen

Dato : 09-10-01 15:21

On Mon, 8 Oct 2001 17:07:29 +0200, in dk.teknik.telefoni.mobil "Dubie"
<dubie@forum.dk> wrote:

> [...]
>har VIC abbonnement, så er der en robot "oplæser" sms´en....... op for

LOL for sjovt....

Er straks gået igang med at chikanere alle mine venner...

Hehe..

Mvh
Morten Thomsen
--
This email address is used only for usenet.
It can change and/or be deleted without warning.

Fra : John K

Dato : 09-10-01 16:09

> LOL for sjovt....
>
> Er straks gået igang med at chikanere alle mine venner...

God fornøjelse - det koster en krone ekstra hver gang...

Mvh

John K

Fra : Brian Fisker

Dato : 09-10-01 16:41

> God fornøjelse - det koster en krone ekstra hver gang...

Hmm - det gør det tilsyneladende ikke hos Telmore; ihvertfald ikke ifølge
min udspecificerede regning.

\Mandal

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-10-01 16:44

Brian Fisker skrev:

>Hmm - det gør det tilsyneladende ikke hos Telmore; ihvertfald ikke ifølge
>min udspecificerede regning.

Men det virker via Telmore? De har jo slet ikke annonceret det. De
bruger selvfølgelig TDCs net, men der er vist andre muligheder med VIC
som der ikke er hos Telmore.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Peter

Dato : 09-10-01 16:56

"Lasse Hedegaard" skrev

> Men det virker via Telmore? De har jo slet ikke annonceret det.

Mon ikke det er en "fejl", at det virker? Sådan at forstå, at
der måske mangler et afregningssystem - og ind til man kan
afkræve Telmore-kunderne betaling, vil man ikke reklamere
med tjenesten? Bare et vildt gæt.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-10-01 16:59

Peter skrev:

>Mon ikke det er en "fejl", at det virker?

Kunne man forestille sig.

Jeg måtte lige prøve, det virker ikke hvis man sætter bruger
+452xxxxxxxx, man skal kun bruge 2xxxxxxxx.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lars

Dato : 09-10-01 22:59

On Tue, 9 Oct 2001 17:40:58 +0200, "Brian Fisker"
<Fisker@mobilixnet.dk> wrote:

>Hmm - det gør det tilsyneladende ikke hos Telmore; ihvertfald ikke ifølge
>min udspecificerede regning.

Så er det vel kun et spørgsmål om tid før TDC får spærret for det
sjove for alle andre end deres "egne" kunder ligesom med mobilsjov på
333 :))

Kan desuden oplyse at det også virker hos Tiscali :)

Lars

Fra : Mickey

Dato : 09-10-01 23:11

"Lars" <lars@begavet.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det vel kun et spørgsmål om tid før TDC får spærret for det
> sjove for alle andre end deres "egne" kunder ligesom med mobilsjov på
> 333 :))

ja det skal nok komme
- gad vide om det er et forsøg på at score kunder ?

> Kan desuden oplyse at det også virker hos Tiscali :)

det virker tilsyneladene for alle på TDC net

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 11-10-01 17:53

Hej

"Brian Fisker" <Fisker@mobilixnet.dk> wrote:

>Hmm - det gør det tilsyneladende ikke hos Telmore;

Næh, og det ser heller ikke ud til at virke fra Telmore mere, ihvertfald
har jeg testet det nogle gange i dagens løb ved at sende fra den ene til
den anden af mine Telmore telefoner, men, der sker mindre end ingenting,
og det er jo ikke meget

--
M.v.h. Ole®

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-10-01 15:25

Dubie skrev:

>Hvis man taster 2 foran telefonnummeret i sin smsbesked, samtidig med at man
>har VIC abbonnement, så er der en robot "oplæser" sms´en....... op for
>modtageren.........Det lyder for sjovt

Hvordan fungerer det?

Skal begge (både afsender og modtager) have VIC-abonnement, eller blot
den ene part? (hvilken?).

Får modtageren ikke en almindelig SMS med indholdet?
Bliver modtagen ringet op af robotten?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Peter

Dato : 09-10-01 15:45

"Lasse Hedegaard" skrev

Se http://vic.dk/smstale

> Skal begge (både afsender og modtager) have
> VIC-abonnement, eller blot den ene part? (hvilken?).

Kun afsender skal have Vic-abonnement.

> Får modtageren ikke en almindelig SMS med indholdet?

Nej

> Bliver modtagen ringet op af robotten?

Ja

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-10-01 15:47

Peter skrev:

>Se http://vic.dk/smstale

Hmm, selvfølgelig:

|kun 1 krone ekstra pr. besked.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Peter

Dato : 09-10-01 15:56

"Lasse Hedegaard" skrev

> Hmm, selvfølgelig:

Du mente vel "kun" - og så kan vi sikkert hurtigt blive enige om
at tilføje en smiley. Men det er da sikkert et indbringende påfund,
der nok skal more en masse (navnligt yngre) kunder.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-10-01 15:57

Peter skrev:

>Du mente vel "kun"

Ja, men det var direkte klippet over fra siden...

>og så kan vi sikkert hurtigt blive enige om
>at tilføje en smiley. Men det er da sikkert et indbringende påfund,
>der nok skal more en masse (navnligt yngre) kunder.

Det tror jeg også, det vil helt sikkert blive brugt mere for sjov end
for alvor. Det er selvfølgelig fint nok, men prisen er da noget
pebret. 1,- kr. _ud_over_ alm. SMS-takst.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : søren poulsen

Dato : 12-10-01 19:23

"Peter" <peter_usenet2@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Lasse Hedegaard" skrev

> Se http://vic.dk/smstale

> Kun afsender skal have Vic-abonnement.

> Nej

> Ja
Og hvis du sender til en der befinder sig i udlandet kommer vedkommende til
at betale for at modtage et opkald
--
Mvh.
Søren poulsen

Fra : Brian Fisker

Dato : 09-10-01 16:43

> Skal begge (både afsender og modtager) have VIC-abonnement, eller blot
> den ene part? (hvilken?).

Alle der, anvender TeleDanmark net, kan anvende "servicen". Blandt andet
også Telmore-abbonnenter.

Efter min specificerede regning at dømme, koster det ikke mere end en normal
SMS (ihvertfald ikke hos Telmore).

\Mandal

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 10-10-01 16:34

"Dubie" <dubie@forum.dk> wrote in message

> Hvis man taster 2 foran telefonnummeret i sin smsbesked, samtidig med at
man
> har VIC abbonnement, så er der en robot "oplæser" sms´en....... op for
> modtageren.........Det lyder for sjovt

Så er det lige at jeg tænker på om det kan bruges til normale fastnet
telefoner.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-10-01 17:13

Mark Andreas Christensen skrev:

>Så er det lige at jeg tænker på om det kan bruges til normale fastnet
>telefoner.

Det kan det godt, ja - altså FRA mobil TIL fastnet.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Dubie

Dato : 10-10-01 19:24

Har lige talt med VIC de siger de siger at det koster en alm. sms beskeds
pris..... + (ja plus) 1 krone, dvs. 1,50 kroner pr besked.

Nu er jeg sur, jeg ringede ind og spurgte i mandags, og der fik jeg at vide
at det koste det samme som en alm. sms besked, altså. 0,50 kroner.

Så nu er der en klage fra mig på vej til Telegade 2.

Plus at jeg jo nok skal give "kvajenbajere" til vennerne da jeg jo lystigt
har fortalt at det koster 0,50 øre pr. robot stemme.

Jan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-10-01 19:47

Dubie skrev:

>Har lige talt med VIC de siger de siger at det koster en alm. sms beskeds
>pris..... + (ja plus) 1 krone, dvs. 1,50 kroner pr besked.

Ja.
Well, jeg regner kun med jeg betaler 25 øre. Jeg er kunde hos Telmore,
de har ikke annonceret servicen, og jeg betaler 25 øre pr. SMS.

>Nu er jeg sur, jeg ringede ind og spurgte i mandags, og der fik jeg at vide
>at det koste det samme som en alm. sms besked, altså. 0,50 kroner.

Sådan er det desværre ofte med TDC - forskellige mennesker kommer med
forskellige oplysninger - har prøvet det flere gange.

>Plus at jeg jo nok skal give "kvajenbajere" til vennerne da jeg jo lystigt
>har fortalt at det koster 0,50 øre pr. robot stemme.

Skål! http://fergusons.dk/ebeer/

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mickey

Dato : 10-10-01 19:50

> Sådan er det desværre ofte med TDC - forskellige mennesker kommer med
> forskellige oplysninger - har prøvet det flere gange.

de kan så trøste sig med at de ikke er ene om den skavank...
Jeg syns efterhånden _alle_ kundeservicer er sådan...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Advarsel :

Fra : John K

Dato : 10-10-01 20:11

> Ja.
> Well, jeg regner kun med jeg betaler 25 øre. Jeg er kunde hos Telmore,
> de har ikke annonceret servicen, og jeg betaler 25 øre pr. SMS.

Jeg er også spændt på at se hvad Telmore kræver af mig. Jeg har også
benyttet mig af servicen, men Telmore oplyser intet om at det koster ekstra.

> Sådan er det desværre ofte med TDC - forskellige mennesker kommer med
> forskellige oplysninger - har prøvet det flere gange.

De er eksperter i at give forskellige oplysninger - og at stille en om til
flere forskellige uvedkommende afdelinger - man får hvad man betaler for :)

Mvh

John K