netværk hvordan?
Fra : egclasen

Dato : 08-10-01 15:35

Hej!
Jeg har to computere med win ME på begge, jeg har adsl og en Unox netSwitch
så der er internet på begge som fungerer fint. Jeg ville gerne kunne
se/hente dok. og printe fra den anden PC. Jeg har instal. diverse
protokoller iflg. en anvisning i min manual til Compaq 5286. På ikonerne kan
jeg se at der er "en hånd" under drev og dokumenter men jeg kan ikke et ikon
på henh. den ene og den anden computer, altså jeg kan ikke se harddiske. Jeg
har et Ethernet netkort i hver. Hvad mangler jeg. Hvis nogen har et bud må
det gerne være forståeligt for mig som kun forstår at bruge pc'en og ikke så
meget mere, jeg har dog selv install. min adsl selv.

Mvh.

Ester C.

Fra : Bille1948

Dato : 08-10-01 16:00

"egclasen" skrev d. 08-10-01 15:35 dette indlæg :
> [...]
ikke så
> meget mere, jeg har dog selv install. min adsl selv.

Har du Netbuiu (eller lignende) protokol installeret?

Ole P. Bielefeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : egclasen

Dato : 08-10-01 16:28

"Bille1948" <Bille1948.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Har du Netbuiu (eller lignende) protokol installeret?

Følgende netværkskomp. er install.
klientprogram til Micros.netværk
Microsoft Fam.logon
opkaldskort
Realtek RTL8139(A)PCI Fast ethernet-netv.kort
IPX/SPX-kompatibel protokoll->opk.kort
det samme---------------------->Realtek RTL8139(A)PCI Fast ethernet
netvæ.kort
TCP/IP->opkaldskort
TCP/IP->Realtek RTL8139(A)PCI fast ethernet-netværkskort
Fil og udskriftsdeling t/Micros. netværk
Jeg har sat hak i fil og udskriftsdeling

Mvh.

Ester C.

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 08-10-01 17:19

Hej Se lige indlæget af dudek søndag 22:39.....

Elmer

PS du kan roligt slette dit "Opkaldskort" - det bruger bare recourser,
og du bruger vel ikke dit modem mere.

Fra : egclasen

Dato : 09-10-01 09:15

Nu virker mit "netværk" altså jeg kan åbne dok. fra begge på begge pc'ere.
Ved at jeg i -Indstill.>kontrolpanel> under primær netværkslogon
vælger>Windows logon. Men printeren som skulle bruges af nr 2 computer kan
ikke findes af nr.2. Skulle nogen have ideer vil det være fint.
Tak for resp.

Mvh.

Ester C.