Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ang. digital kamera
Fra : _Anden_

Dato : 08-10-01 12:07

Hejsa

Jeg står til at skulle købe et kamera, tænker på et 3-4 mega pixels
nogle som kan anbefale nogle?

Sony ser ok ud, men de har deres egne memory-cards, som er meget dyre i
forhold til resten.

pris-klasse op til 9000

Mvh

_Anden_

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 08-10-01 12:17

"_Anden_" <namelessperson@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
pixels
> nogle som kan anbefale nogle?
>
> Sony ser ok ud, men de har deres egne memory-cards, som er

Det bedste er nok Nikon Coolpix 995, det bruger almindelige
billige Smart cards.

Det har en 3.14 Mpixel's opløsning. En virkelig god makro.

Det at man kan dreje linse i forhold til display er genialt, det
ligger godt i hånden.

Jeg har selv CP990 og ingen i samme prisklasse kan måle sig med
det ikke engang Canon G1. Og CP995 er endnu bedre.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Bjerre / Sidebanen

Dato : 08-10-01 19:04

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message

> Det bedste er nok Nikon Coolpix 995, det bruger almindelige
> billige Smart cards.

NEJ: Nikon bruger IKKE smartcards, men CompactFlash, som er den standard,
som bruges i mange industrielle anvendelser af computere. CompactFlash har
en snitflade, der er identisk med en normal IDE harddisk. Derfor kan man
umiddelbart sætte den i en stikadapter, der koster ca 100kr, og bruge den i
en bærbar PC. PC'en opdager bare at der er en disk mere. Der kræves ikke
nogen ny software driver.

BBj//

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 09-10-01 07:43

> [...]
bruge den i
> en bærbar PC. PC'en opdager bare at der er en disk mere. Der

Så pyt da, ihvertefalde er det den billige slags kort.

Fra : Bo Gundersen

Dato : 08-10-01 13:07

_Anden_ wrote:

> [...]
> som kan anbefale nogle?
>
> Sony ser ok ud, men de har deres egne memory-cards, som er meget

Valget afhaenger meget af hvilke krav/oensker du har til dit kamera. Er
du til simple point & shoot typer, eller er du feature freak?

Jeg vil nok sige at Soeren Reinke's skam rosning af Nikon CP995 er lidt
ensidig, der er mange andre gode alternativer. Hvis du har tid og lyst,
vil jeg anbefale at du laeser sites som www.dpreview.com og
www.steves-digicams.com, de har reviews af mange kameraer.

Jeg har personlig lige bidt i det sure Memory Stick, og bestilt en
Sony-F707 som jeg glaeder mig enormt meget til at faa :)

--
Bo Gundersen

Fra : _Anden_

Dato : 08-10-01 13:24

> Jeg har personlig lige bidt i det sure Memory Stick, og bestilt en
> Sony-F707 som jeg glaeder mig enormt meget til at faa :)

hejsa igen

takker for infoen

Jeg vil gerne have et kamera som kan klare de fleste opgaver. dvs. handy så
det også kan bruges som "normalt" kamera, skulle gerne kunne tage flotte
still-billeder & have et pænt tilbehørsudvalg hvis det skulle blive aktuelt.

Jeg sidder selv og kikker på Sony, men de momory sticks er lidt krydret, men
ellers ser sony ok ud..kikker på SONY DSC s85(4.1MEga p.)& s75 (nok mest
s85, dog ligger den lidt over de 9000, men skidt da :)

Jeg har også øjene på G2 fra Canon (4.1 Mega P.)som ligger tæt ved de 9000,
heri bruges Compact flash cards, som fås meget billigt.

Så det ligger mellem sony & canon... ved bare ikke helt hvilket et :)
Jeg kan bedst lide Sony, men har heller intet imod Canon, sony har lidt
dyere memorysticks....men egentlig gør det ikke så meget igen.
nogle forslag Canon/Sony?

Mvh

_Anden_

Fra : Bo Gundersen

Dato : 08-10-01 14:35

_Anden_ wrote:

> [...]
> still-billeder & have et pænt tilbehørsudvalg hvis det skulle blive aktuelt.

Flotte still-billeder kan de fleste moderne kameraer vidst tage, saa der
skulle ikke vaere saa stor forskel. Baade Canon og Sony (og for den sags
skyld Nikon) har en paen liste af tilbehoer, og alle har saa vidt jeg
ved det man har brug for (tele/wide/modlysblaende/flash). Canon og Nikon
har dog den fordel at de kan arbejde sammen med eksisterende flashanlaeg
(ex flashes for Canon, SB flahes for Nikon saa vidt jeg ved).

> Jeg sidder selv og kikker på Sony, men de momory sticks er lidt krydret, men
> ellers ser sony ok ud..kikker på SONY DSC s85(4.1MEga p.)& s75 (nok mest
> s85, dog ligger den lidt over de 9000, men skidt da :)

Jeg har ogsaa overvejet en s85, det ser ud til at vaere et meget fint
kamera med en rigtig god optik.

> [...]
> Jeg kan bedst lide Sony, men har heller intet imod Canon, sony har lidt
> dyere memorysticks....men egentlig gør det ikke så meget igen.

Som du selv naevner saa er Canon lige kommet med G2 som er efterfoelger
til deres meget roste G1. Hvis valget staar mellem s85 og G2, saa ville
jeg nok tage G2.

Haaber det hjaelper lidt :)

--
Bo Gundersen
DBA/Developer

Fra : U. Pedersen

Dato : 08-10-01 15:29

On Mon, 8 Oct 2001 14:23:31 +0200, "_Anden_"
<namelessperson@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg kan bedst lide Sony, men har heller intet imod Canon, sony har lidt
>dyere memorysticks....men egentlig gør det ikke så meget igen.

Ja, som bruger af et Sony DSC-S50 kan jeg da kun anbefale dig en Sony

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : _Anden_

Dato : 08-10-01 21:34

> Ja, som bruger af et Sony DSC-S50 kan jeg da kun anbefale dig en Sony

hvor meget mem har du til den?

> http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fin side! & gode billeder ..... hvor mange Mega pixels er det s50 på, jeg
kan finde p50, som har 2.1 ?

Fra : U. Pedersen

Dato : 09-10-01 15:00

On Mon, 8 Oct 2001 22:33:47 +0200, "_Anden_"

>hvor meget mem har du til den?
2 stk. 64 MB + det som følger med når du køber [sølle 4 MB]

>Fin side! & gode billeder ..... hvor mange Mega pixels er det s50 på, jeg
>kan finde p50, som har 2.1 ?

Tak, DSC-S50 er på 2.1 mega pixel

Fra : U. Pedersen

Dato : 08-10-01 15:24

On Mon, 8 Oct 2001 13:06:49 +0200, "_Anden_"
> [...]

>nogle som kan anbefale nogle?
>
>Sony ser ok ud, men de har deres egne memory-cards, som er meget dyre i

Det er da rigtig at Sony er dyrer, men du behøver jo kun det ene kort

Fra : _Anden_

Dato : 08-10-01 21:30

> Det er da rigtig at Sony er dyrer, men du behøver jo kun det ene kort

yeps...men skulle helst være 256 eller 128 ;) så løber det pludselig op
specielt ved Sony (ca. dobbelt pris)

Fra : U. Pedersen

Dato : 09-10-01 15:02

On Mon, 8 Oct 2001 22:29:52 +0200, "_Anden_"

>yeps...men skulle helst være 256 eller 128 ;) så løber det pludselig op
>specielt ved Sony (ca. dobbelt pris)

et 64 MB kort kan du snilt ha ca. 75 billeder på

Fra : _Anden_

Dato : 09-10-01 21:52

> et 64 MB kort kan du snilt ha ca. 75 billeder på
> --

men jeg vil ikke have 64 ;)

Som at købe en lille motor til en bil.....det VIL jeg bare IKKE have :=)

lille er ok, størrere er bedre....for stort er bedst!

Mvh

_Anden_

Fra : Dr. Ralph

Dato : 09-10-01 07:49

>Jeg står til at skulle købe et kamera, tænker på et 3-4 mega pixels
>nogle som kan anbefale nogle?
>pris-klasse op til 9000

Vil du have de kendte mærker, så overvej Nikon 995, Canon G1 & G2 (G1
må været falde ipris efter G2 er kommet) eller Sony S85 eller det
noget dyrere F707.

Er du hooket på at gå en lidt mere utraditionel vej, så kan jeg kun
anbefale Fuji's 6900, som jeg selv har ejet i nu 3 måneder.

Fuji har lige droppet prisen på 6900 (der før lå mellem 10.000 -
11.500 kr incl moms) så nu skulle det kunne fås ned til omkring 9000
kr.

Jeg valgte fuji frem for de traditionelle Sony, Nikon og Canon dels
fordi, jeg fandt Fuji 6900 havde nogle egenskaber de andre ikke havde
(klarere farver og 6X optisk Zoom, SLR lignende betjening og look),
dels fordi det høstede flotte anmeldelser i mange blade.

Endvidere kender jeg 2 fotografer, der selv anvender Canon og Nikon
pro digitalt udstyr til dagligt, men på ferier og i fritid, hvor man
ikke kan slæbe rundt på linser og andet, har valgt Fuji 6900, som
deres digi kamera - og er overraskende tilfredse.

Fuji 6900 minder i str. om Nikon 995 - er faktisk lettere og så har du
altså 6X optisk Zoom - og et kamera, der minder om et mere
traditionelt SLR kamera men med en 2* LCD skærm på bagsiden, der
vidner om det digitale. Kamearet bruger smartmedia, og 128 MB smart
media fås lige nu helt ned til 750 kr.

se det hér:
http://home.fujifilm.com/products/digital/digitalcamera/fx6900z/index.html
Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : _Anden_

Dato : 09-10-01 22:03

> Vil du have de kendte mærker, så overvej Nikon 995, Canon G1 & G2 (G1
> må været falde ipris efter G2 er kommet) eller Sony S85 eller det
> noget dyrere F707.

Mest hooked på G2

> Fuji har lige droppet prisen på 6900 (der før lå mellem 10.000 -
> 11.500 kr incl moms) så nu skulle det kunne fås ned til omkring 9000

yeps, har set dem, ligger ca i 9500

> Jeg valgte fuji frem for de traditionelle Sony, Nikon og Canon dels
> fordi, jeg fandt Fuji 6900 havde nogle egenskaber de andre ikke havde
> (klarere farver og 6X optisk Zoom, SLR lignende betjening og look),

har du nogle billeder jeg kan "tjekke" ud? :=)

> altså 6X optisk Zoom - og et kamera, der minder om et mere
> traditionelt SLR kamera men med en 2* LCD skærm på bagsiden,

de 6X er det der tæller i den bedre side i forhold til f.eks. G2
Men til Canon kan man vel købe en linse hvis det skulle være.

Umiddelbart kan jeg bedre lide "designet" (som der ikke er meget af :) på
G2érne.

MVH

_Anden_

Fra : Dr. Ralph

Dato : 10-10-01 01:48

>har du nogle billeder jeg kan "tjekke" ud? :=)

Ikke for at spørge dumt, men mner du billeder AF kameraet elelr
billeder taget MED kameratet ?

Jeg kan anbefale flg. forum for fuji 6900, hvor tonen mellem folk er
venlig og tålmodig:

http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1012

Der bliver ikke skrevet hånende bemærkninger til nybegynder-spørgsmål
(som der desværre gør i visse NG'er - dog ikke denne).
Jeg har sjovt nok lige læst en kommentar fra en skribent i
fuji-forummet, der før havde et fuji 6900, men fordi han MÅ prøve det
nyeste, købte Canon's helt nye G2. Han ejede det i 14 dage - og solgte
det igen pga af sløv autofokus i G2 og matte farver - prøv at gætte,
hvilket kamera han planlægger at købe i denne uge ?

Rigtigt: Fuji 6900 !

Læs hans kommentar hér:
http://www.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1012&page=1&message=1604011

Læs hér en tråd omkring G2 og F707 - og hvorfor Nikon og Canon kunne
lave møgdårlige kameraer de næste 3 år i træk og stadig sælge
tonsvis(ikke dermed sagt, at de gør dette - men mærkeefekten er STOR):
http://www.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1012&page=1&message=1602958

Hér er endnu en tråd, hvor G2 VS Fuji 6900 diskuteres:
http://www.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1012&page=4&message=1564361

I forummet vil du også kunne finde adskillige links til private sites
med billeder taget af fuji 6900 - hér er et par eksempler:

http://www.picturetrail.com/gallery/view?p=999&gid=446403&uid=413734
(hér er både landskabsbilleder, portrætter og makro)

http://www.pbase.com/ronhep/centennial_park3
(Taget af Ron H, der både ejer Olympus digi E10 (15.000 kr) og fuji
6900 - gæt, hvilket kamera han er gladest for ?)

http://www.pbase.com/ronhep
(Et link til Ron H's hovedside, hvor du vil finde mere end 500
billeder - de første er taget med Olypmpus E10 - men så snart han fik
købt Fuji 6900 så blev hans billeder taget med dette kamera)

http://www.fototime.com/ftweb/bin/ft.dll/pictures?userid={0083CF99-CB3C-4432-A824-7C8B32202359}&inv=BEA53B45E156F57
(Slotte i Frankrig taget med Fuji 6900)

Det er sjovt at læse de mange spørgsmål i forummet, hvor nybegyndere
klager over fuji 6900's manglende evner - for så blot stort set altid
at læse i de efterfølgende svar, at de få dårlige billeder, der er
taget med fuji 6900 næsten altid skyldes, personen bag kameraet og
ikke fuji 6900.
Jeg har igennem de senste 3 måneder taget ca. 500 billeder med mit
fuji 6900 - alt fra dagslys, mørke, sport og close ups.
Jeg kan med stolthed sige, at jeg vel har lavet 10 missere/forbiere -
og ca. 490 flotte billeder med skarpe farver.
Er det mig, der er heldig - eller er Fuji 6900 et pokkers godt produkt
til prisen ?

>de 6X er det der tæller i den bedre side i forhold til f.eks. G2
>Men til Canon kan man vel købe en linse hvis det skulle være.

Selvfølgelig kan du købe et hav af linser til Canon.
Men det er meget lækkert altid at have 6Xzoom mulighed på sig hele
tiden. Skulle jeg have et andet kamera end fuji 6900, så ville jeg
vælge Canon pro 90 (10X optisk zoom) eller Sony's nye F707 (5X optisk
zoom). Eneste problem er, at Canons pro 90 ikke er et 3 megapixel - og
Sony's F707 har fået en del kritik pga uklare grynede billeder - og
det af professionelle anmeldere.

Fuji 6900 er ikke stærk i ISO 400, hvor billederne også kan blive lidt
grovkornede - men dette problem karakteriserer alle digikameraer under
15.000 kr - kun Canon, Nikons og Fujis digi-spejlrefleks kameraer i
pro klassen klarer iso 400 og 800 med et minimum af grovkornethed.

Fordelen ved Fuji 6900 er, at det kan gå fra at være et helt
automatisk "point & shoot" kamera til et helt igennem manuelt med
manuel fokus ring og manuellee indstillinger. Dette kan givtigt i
visse situationer, hvor f.eks mørke eller bevægelse spiller afgørende
ind.

>Umiddelbart kan jeg bedre lide "designet" (som der ikke er meget af :) på
>G2érne.

Præcis, selvom man dog ikke skal købe et kamera for designets skyld,
så vækker fuji 6900 lidt mere opsigt end et traditionelt fladt
kedeligt digi kamera.
Fuji 6900 er en kombi af et seriøst kamera og et kompakt kamera.
Det er ikke helt fladt - men er mindre end man tror ud fra billederne
på nettet - men samtidig giver det dig en række muligheder, et helt
kompakte digi ikke giver.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : _Anden_

Dato : 12-10-01 11:55

> Ikke for at spørge dumt, men mner du billeder AF kameraet elelr
> billeder taget MED kameratet ?

Det var billeder, som er taget med kamerater jeg ledte efter, jeg har
fundet/fået nogle links
med Canon G2 som ser meget flotte ud.

> Jeg kan anbefale flg. forum for fuji 6900, hvor tonen mellem folk er
> venlig og tålmodig:
>
> http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1012

Godt forum ja! tak

> [...]
> det igen pga af sløv autofokus i G2 og matte farver - prøv at gætte,
> hvilket kamera han planlægger at købe i denne uge ?

Korrekt, længere nede bliver der dog også sat meget store spørgsmålstegn ved
hans udtagelser,
men det er vel smag og behag.
Teknik har vel også en del at sige, om man kan fange en billede ordenligt.

> http://www.picturetrail.com/gallery/view?p=999&gid=446403&uid=413734
> (hér er både landskabsbilleder, portrætter og makro)

takker!

http://www.fototime.com/ftweb/bin/ft.dll/pictures?userid={0083CF99-CB3C-4432
-A824-7C8B32202359}&inv=BEA53B45E156F57
> (Slotte i Frankrig taget med Fuji 6900)

Fine billeder

> [...]
> og ca. 490 flotte billeder med skarpe farver.
> Er det mig, der er heldig - eller er Fuji 6900 et pokkers godt produkt

Lyder helt ok.....dog stadig i tvivl :=)

> [...]
> 15.000 kr - kun Canon, Nikons og Fujis digi-spejlrefleks kameraer i
> pro klassen klarer iso 400 og 800 med et minimum af grovkornethed.

Spørger lidt dumt, men hvad er iso 400?

> [...]
> Det er ikke helt fladt - men er mindre end man tror ud fra billederne
> på nettet - men samtidig giver det dig en række muligheder, et helt

Ok, jeg synes selv det ser meget stort ud, og det er det som vejer mod det
negative, når jeg
siger design-mæssigt.

Det jeg gerne ville have var et kamera, som selvf. er godt, ikke overdrevet
dyr & handy (dvs. ikke for stort)

Jeg har hørt godt om begge produkter, ikke mindst om Fuji fra dig :=)
Man skulle tro du arbejder hos Fuji, du skamroser det næsten :=)
Men jeg siger tak for responsen! Der er lidt at tænke over til fremtiden.

Pt. sidder jeg nok mest med G2 i tankerne, men er meget i tvivl.

Tak for responsen, og undskyld tiden (men mit telfoni blev lukket ned for 2
dage siden af TDC pga det skulle omlægges,
og selvf. gik der noget galt ;)

Mvh
_Anden_

Fra : Jens Kristoffer Niel~

Dato : 12-10-01 20:45

On Fri, 12 Oct 2001 12:54:32 +0200, "_Anden_"
<namelessperson@hotmail.com> wrote:

>Spørger lidt dumt, men hvad er iso 400?

ISO 400 var tidligere 400 ASA, indtil det blev ophøjet til en
international standard af ISO. Det er en standard for lysfølsomhed,
som oprindelig var til film, og den blev formuleret så fleksibelt, at
man også kan bruge de standardkriterier for digitale kameraer.

Du kender det sikkert fra almindelige film-kameraer, hvor der på
filmen står 100, 200, 400 eller 800 ISO. Generelt er lysfølsomheden
større, jo højere ISO-tal. Det betyder også, at filmkorn/støj bliver
et større problem.

Hvis du vil vide en masse om digitale kameraer, kan du kigge på
http://www.steves-digicams.com/ for at få en kanongod gennemgang.
Desværre er niveauet lidt højt, men det er det også på dpreview, hvor
du jo allerede har været på besøg. Steve er en kapacitet, når det
gælder digitale kameraer, og han får så mange gennem hænderne, at han
har et bedre grundlag end de fleste for at vurdere dem.

/Kristoffer

Okay. I'll dismember a dog. That revolts you. Then I'll say 'This is
an artistic statement' and dismember a dog. That revolts you. The only
difference between the circumstances is that I am a liar.
--
Terry Pratchett

Fra : _Anden_

Dato : 12-10-01 21:23

takker!

Fra : _Anden_

Dato : 12-10-01 12:11

lige noget jeg fandt...som minder lidt om ..:=)
Ikke kritik, men man vil ALTID, som der siges "farve billedet" lidt.

ok guys. here is my part of the story. why is it that almost every
digicam user defend the manufacture of the camera he/she owns. if you talk
to canon users, they'll say no way fuji, the fuji guys will defend fuji as
if this is a holy war or something. why do you guys do this. i understand
that each person has his own taste when looking at pics. but i think that
your responses to the canon vs fuji, comes out from that you are fuji users.
i am sure if you were canon users , you would have favored the G2.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 12-10-01 16:46

> [...]
>your responses to the canon vs fuji, comes out from that you are fuji users.
>i am sure if you were canon users , you would have favored the G2.

Selvfølgelig har du (og han) ret.

Men jeg kan sige dig så meget, at jeg inden, jeg købte mit første digi
kamera -var i en situation meget magen til din.
Jeg ville fyre op til 10.000 kr af på et kamera - og naturligvis var
min intention at købe enten Nikon, Sony eller Canon.

Fuji - det var en by i Rusland - og så nogle, der lavede film og
cd-rom.

Jeg er en stædig og teknik fikseret nørd, der VIRKELIG gennemtjekker
ting inden jeg køber nyt elektronik.

Og jo mere jeg tjekkede tingene, desto mere overbevist blev jeg om, at
Fuji 6900 var sagen - selvom jeg ikke just havde tiltro til dette
firma.

Men en række overvejnde positive anmeldelser i indtil flere foto
magasiner - den mest negative anmeldelse er faktisk foretaget i
anmelder sektionen i det forum, jeg henviste til - sitet er styret og
lavet af en professionel forotgraf Phil Askey, der er meget seriøs -
men desværre er sitet i overvejende grad sponsoreret af Nikon og Sony
- og derfor får disse kameraer altid skamros hér - men han er stadig
seriøs - og fuji blev "recommended" af ham (han var ked af grovkornet
iso 400) - men læser man hans anmeldelse af Fuji 6900 igennem, så står
det faktisk til topkaraktér.
Vel vidende, at fuji navnet vil gøre det sværere at sælge det brugt om
et par år - end jeg ville have det med et nikon eller canon.

At en semi-pro fotograf, der ejede et olympus E10 også købte fuji 6900
og mere eller mindre droppede sit E10(til 15.000 kr) - gjorde mig 110
% sikker i mit valg. Jeg har ikke fortrudt.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : _Anden_

Dato : 13-10-01 02:20

> Fuji - det var en by i Rusland - og så nogle, der lavede film og
> cd-rom.

Ikke her, er MEGET klar over at Fuji lavede gode cams

> At en semi-pro fotograf, der ejede et olympus E10 også købte fuji 6900
> og mere eller mindre droppede sit E10(til 15.000 kr) - gjorde mig 110
> % sikker i mit valg. Jeg har ikke fortrudt.

Det bliver vel "bare" en smags-sag hvad man vælger, som alm. privta
fotograf.
(så kunne man selvf. bare vælge et 2megapix cam, men man vil jo gerne have
noget godt)

Men jeg må sige at jeg godt kan lide at Fuji bruger Smartmedia....(dont ask)

Jeg er også overrasket over hvor lille det egentlig er (som du sagde :)

Jeg går lidt og tøver ....a eller b ..

Men takker for hjælpen!

Mvh

_Anden_

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 15-10-01 17:03

Dr. Ralph <dr.ralph@spam.mail.com> wrote in

> Jeg kan anbefale flg. forum for fuji 6900, hvor tonen mellem folk er
> venlig og tålmodig:

Tak for de mange links - jeg er blevet lidt hooked på et sådant Fuji er
meget SLR-lig i sin betjening ifølge det jeg kan læse mig til..

--
Hilsen
Kenneth

http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=48
http://www.photo.net/photodb/user?user_id=255231

Fra : _Anden_

Dato : 16-10-01 02:37

Aner stadig ikke hvilket jeg skal have...
tænker lidt over bare at købe et Inux ...og glemme det hele ;) og spare de
penge...

Fra : Dr. Ralph

Dato : 16-10-01 13:49

On Tue, 16 Oct 2001 03:36:32 +0200, "_Anden_"
<namelessperson@hotmail.com> wrote:

>Aner stadig ikke hvilket jeg skal have...
>tænker lidt over bare at købe et Inux ...og glemme det hele ;) og spare de
>penge...

Selvfølgelig er det da en del penge at fyre af - men glem teknologien
bag - når først man har DET, så nyder man det sgu'.

Der vil hele tiden komme nye megapixels på - men køber du en topmodel
nu fra hhv. Nikon, Canon, Sony eller Fuji - så er du ikke gået helt
galt i byen - og du vil kunne nyde dit kamera i lang tid fremover -
førend du overhovedet bør tænke på at geninvestere.

Selvfølgelig kan mindre gøre det end en topmodel, men vil du gerne
kunne udvikle dig sammen med kamearaet, så er det ikke en helt ringe
idé at investere i et med gode ekstra manuelle muligheder.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 16-10-01 14:32

"_Anden_" <namelessperson@hotmail.com> wrote in

> Aner stadig ikke hvilket jeg skal have...
> tænker lidt over bare at købe et Inux ...og glemme det hele ;) og spare
> de penge...

Een ting er sikkert - du skal ikke købe noget før du helt sikkert står og
mangler det, ganske som med computere...

Det er en jungle fordi der er så mange forskellige modeller. Jeg er
"heldig" fordi det design og de features jeg vil have er for dyre for mig i
øjblikket, så jeg venter nok et år endnu.