Ramme om tabel ?
Fra : James

Dato : 08-10-01 12:22

Hej HG.
Ville lige høre om det kan lade sig gøre at få en ramme uden om en tabel.
(border dur ikke da den rammer alle cellerne ind :().
På forhånd TAK
-James

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-10-01 14:05

Mon, 08 Oct 2001 11:21:35 GMT, skrev "James" <james@talent.dk>:

>Ville lige høre om det kan lade sig gøre at få en ramme uden om en tabel.

Det nemmeste er at smide tabellen ind i en <div>.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : James

Dato : 08-10-01 17:32

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Det nemmeste er at smide tabellen ind i en <div>.

> --
> med venlig hilsen
> Knud
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/

Virker fint, men er samtidig stødt ind i et nyt problem.
Problemet er at jeg har to tabeller der støder op til hinanden og dermed vil
linien mellem de to tabeller være dobbelt så tyk i forhold til de resterende
(ser ikke så smart ud).
Kan man ikke selv definere hvilken af siderne man vil have på????
-James

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-10-01 18:02

Mon, 08 Oct 2001 16:32:19 GMT, skrev "James" <james@talent.dk>:

>Kan man ikke selv definere hvilken af siderne man vil have på?

Sagtens:
red;border-bottom: 3px solid red; width:200px">

Her er ingen border på højre side, så sammen med det andet skulle
det give det ønskede.

Fra : Søren

Dato : 08-10-01 15:34

> Ville lige høre om det kan lade sig gøre at få en ramme uden om en tabel.
> (border dur ikke da den rammer alle cellerne ind :().

Jamen det kan man da! Sådan her:

se mere på: http://www.htmlgoodies.com/tutors/html4_tables.html

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-10-01 16:55

Mon, 8 Oct 2001 14:33:36 +0000 (UTC), skrev Søren
<soren@andersen.as>:

>Jamen det kan man da! Sådan her:

Hvis man vil gøre det på den måde, så er det da vidst "none" og
ikke "rows", der skal bruges, hvis man kun vil have border uden
om tabellen og ikke inde i tabellen

Fra : Pia Holsting

Dato : 09-10-01 13:17

Vær opmærksom på at NS4 ignorerer rules="none", så der derfor er borders på
samtlige celler i tabellen.
Pia

Fra : Søren

Dato : 09-10-01 16:48

> Hvis man vil gøre det på den måde, så er det da vidst "none" og
> ikke "rows", der skal bruges, hvis man kun vil have border uden
> om tabellen og ikke inde i tabellen

Tjaa... Det kan godt være, men jeg har altså snuppet eksemplet
fra den side der stod nedenunder, så jeg vil formode det
virker...