Et par spørgsmål vedr. skift af fastnet
Fra : Torben A.

Dato : 08-10-01 12:00

Hej folkens,

Nedenstående spørgsmål har jeg for en uge siden sendt til Orange's
support, men de er endnu ikke vendt tilbage med et svar. Hmmm det
burde jo få én til at se sig om efter en anden internet- og
fastnetudbyder.

Anyway... Jer tror sgu jeg springer på Oranges 512/128+fastnet. Mine
spørgsmål er så følgende.

Koster det ikke noget at få overført mit fastnetabonnement fra TDC til
Orange? Det gjorde det da jeg i tidernes morgen skulle skifte fra
Telia tilbage til TDC? Det var vist mellem 100 og 200 kr. Der står
intet på Orange's site om dette.

Andet spørgsmål udspringer af, at jeg selvfølgelig har været så smart,
at betale fastnetabonnement hos TDC for resten af året. Kan jeg få
resten refunderet?

Sidst men ikke mindst, synes jeg at have læst, at router løsningen er
bedre end USB. Kan nogle kommentere dette?

På forhånd tak

Torben

Fra : Kate

Dato : 08-10-01 21:31

> [...]
> til Orange? Det gjorde det da jeg i tidernes morgen skulle skifte
> fra Telia tilbage til TDC? Det var vist mellem 100 og 200 kr. Der

Dette er det eneste jeg kan svare på. Orange opkræver ikke noget for
skiftet, det gør de andre udbydere heller ikke. TDC gør, men den
udbyder du skifter til betaler gebyret. Hvis du igen vender tilbage til
TDC kommer du så til at betale gebyret igen. TDC har en forklaring på
hvorfor de opkræver gebyret, men jeg kan ikke huske den.

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-10-01 22:42

"Kate" <oliwer@wanadoo.dknoget> skrev i en meddelelse
> TDC har en forklaring på
> hvorfor de opkræver gebyret, men jeg kan ikke huske den.

Jeg husker det heller ikke præcist, men det er noget konkurrence-noget.
TDC ville gerne lave skiftet gratis, men så kunne TDC heller ikke kræve sine
omkostninger dækket når kunden flytter til de andre udbydere.
Noget i den retning

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie - Læs venligst: www.makr.dk?quote

Fra : Niller

Dato : 11-10-01 18:08

> [...]
> Orange? Det gjorde det da jeg i tidernes morgen skulle skifte fra
> Telia tilbage til TDC? Det var vist mellem 100 og 200 kr. Der står

Det koster ikke noget at flytte (portere) til Orange. Vil du tilbage til TDC
inden de 6 mdr. du binder dig for, opkræves et gebyr på 250,- for
kontraktbrud.
TDC skulle efter sigende være gratis at skifte til nu...?? anyone?

> Andet spørgsmål udspringer af, at jeg selvfølgelig har været så smart,
> at betale fastnetabonnement hos TDC for resten af året. Kan jeg få
> resten refunderet?

Jepper, så snart TDC reg. en opsigelse, gør de status på hvor meget du har
talt for og hvor meget du har betalt i abn. der lægges til og trækkes fra og
du får enten en check eller et girokort sammen med en endelig opgørelse.

> Sidst men ikke mindst, synes jeg at have læst, at router løsningen er
> bedre end USB. Kan nogle kommentere dette?

Med router får du jo mulighed for at lave netværk uden at det giver meget
bøvl, men er det kun din egen maskine der skal på, vil jeg da mene det er
nemmere at sætte en USB-løsning op.

Håber det hjalp, ellers skriver du bare...

MVH

Niels Præstegaard - der repræsenterer sig selv, men har sin daglige gang ved
omtalte produkters leverandør.