Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et godt billede uge 41?
Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 08-10-01 08:19

Hej

Så er det Peter Helms som har lagt et billede til kritik på

http://fotokritik.jirty.dk

Peters billede har nogle flotte farver og spändende eftkter men
derefter?

Efter min mening er dette billede ikke et fotografi i den betydning at
det er taget med et kamera.

På mig virker det som det er et exempel på hvad man kan opnå med
computergrafik og så sådan er det sikkert helt OK,

På denne side hörer det imidlertid ikke hjemme.

Så desvärre Peter, for min del bliver det tommen ned når jeg skal
bedömme det som fotografi.

mvh Hans Peter Larsson

Visby, Sverige

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 08-10-01 16:41

Det er vel egentlig ike rigtig et billede man skal bedømme her i gruppen,
men bare springe det over. Jeg fatter dog ikke at der ikke er en eller anden
sortering, så den slags billeder bliver afvist. Jeg kan virkelig ikke se
hvad det har med foto at gøre....

Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen

Hans Peter Larsson <h.p.larsson@telia.com> skrev i en

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 10-10-01 02:52

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@film.dk> skrev i en meddelelse
> Det er vel egentlig ike rigtig et billede man skal bedømme her i gruppen,
> men bare springe det over.

Det er egentlig også min mening - primært fordi jeg slet ikke kan
identificere noget fotografisk materiale i billedet... Og hvis det er 100%
grafik hører det til i en anden gruppe!

> Jeg fatter dog ikke at der ikke er en eller anden
> sortering, så den slags billeder bliver afvist. Jeg kan virkelig ikke se
> hvad det har med foto at gøre....

Enig, men jeg synes nu ikke en sortering er løsningen... Det næste ville vel
være at en eller anden sorterede alle de "dårlige" billeder fra (det var en
provokation!

Mvh.

Anders

Fra : Per F Andersen

Dato : 08-10-01 19:27

> På mig virker det som det er et exempel på hvad man kan opnå med
> computergrafik og så sådan er det sikkert helt OK,
> Visby, Sverige

Helt enig!
Ofte synes den slags manipulation at være en fascination over alle de filtre
og muligheder, der findes i Photoshop og andre grafiske programmer. Det er
flot lavet, men hvad så!! Det ville være mere seværdigt for mig, som
'fotografisk orienteret kreativitet', hvis der var et forsøg på at formidle
en idé, stemning, tanke.

mvh Per