taber sync - virnxx1
Fra : Martin Mann

Dato : 08-10-01 05:54

Er der nogle der har lignende symptomer?

Jeg befinder mig i nordvest sjælland (virnxx1 og 59 96 xx xx) og fik TDC
BB mandag d. 1/10. Linien kører fint til ca. midt på ugen hvor den så
taber sync 2-3 gange i timen og det tager ca 2 minutter før den kommer
på igen.*)

*) Modemmet prøver at synce 2-3 gange og ser så ud til at reset'e -
10baseT lampen slukker ihvertfald og så når den tænder kommer modemmet
på igen.

Centralen har jeg fået fejlmeldt, og der har myldret folk rundt derovre
i weekenden (jeg har line-of-sight ;)), jeg har haft pillet alt mit
andet udstyr af linien bla trådløse tlf's etc, og den interne kabling
til alle 2 telefonstik i lejlighedden er skiftet til sprit-nyt pvc kabel
da det gamle ly-kabel var af tvivlsom beskaffenhed - LIGE MEGET HJALP
DET @#!# ... Er der nogle der har kvalificerede bud på hvad der sker!?

Mvh
Martin Mann

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-10-01 18:01

"Martin Mann" <news@poundbang.dk> wrote in message
>Er der nogle der har lignende symptomer?

Ja mig.

> [...]
>BB mandag d. 1/10. Linien kører fint til ca. midt på ugen hvor den så
>taber sync 2-3 gange i timen og det tager ca 2 minutter før den kommer

Ja, samme her... Efter at centralen var nede før weekenden. Har den kørt
uden at være uden for SYNC. Men igår kig den på RØD i ca. 20 minutter,, uden
at kommunikere, blinke osv. med centralen. RØD så snart man satte strøm til.
( det har den ikke gjort før)

'

> [...]
>til alle 2 telefonstik i lejlighedden er skiftet til sprit-nyt pvc kabel
>da det gamle ly-kabel var af tvivlsom beskaffenhed - LIGE MEGET HJALP

Gad vide om det er modemmet den er gal med? Jeg har hele tiden troet, at det
var telefon indstallationen her i huset den har været gal med.. Da en
teknikere også har været herude (mens vi ikke var hjemme) hvor han skrev at
det var her i huset den var gal med. Men den snupper jeg ikke rigtigt mere,
da problemer pludselig forsvinder. Når der sker et eller andet på
centralen.. Har da også kørt 2/0,5 Mbit i ca. en uge. Uden et eneste out off
Sync,, pga en fejl fra Teledanmarks side..

Fra : Lars Lautrup

Dato : 09-10-01 22:22

> [...]
>BB mandag d. 1/10. Linien kører fint til ca. midt på ugen hvor den så
>taber sync 2-3 gange i timen og det tager ca 2 minutter før den kommer

Dine nedbrud falder ikke sammen med at telefonen ringer, vel?
Er du sikker på at delefilteret sidder i det første stik på telefonlinien?
Jeg ved, at hvis du har en telefon siddende på linien FØR delefilteret, så
ryger forbindelsen hver gang telefonen ringer/røret tages af.

Det er sikkert ikke det, der er dit problem, men man kan jo ikke vide..

Med venlig hilsen

Lars Lautrup-Larsen
(fjern "snydt" fra e-mailadressen ved svar).
www.netstjernen.dk - Danmarks bedst opdaterede søgemaskine

Fra : Martin Mann

Dato : 10-10-01 20:21

> [...]
> Jeg ved, at hvis du har en telefon siddende på linien FØR delefilteret, så
> ryger forbindelsen hver gang telefonen ringer/røret tages af.

Nix ... Som sagt har jeg haft pillet alt udstyr af linien...

Efter sigende har der været en teknikker og kigge på centralen *to*
gange i denne uge ... <indsæt nedladende ord her> ;) - Og som en glad
julegris troede jeg faktisk det ville virke idag!! (Selvom support ikke
kunne fortælle mig om der var blevet lavet noget, andet end der var
påskrevet en tekniker både i mandags (han sagde 'det virker nu') og så
idag, onsdag,( der sagde intet))

NIIX!! Fra kl 19.30 havde jeg tre udfald igen, indtil strømmen blev
taget og så har den kørt siden hen...

Nu ringer jeg til TDC _igen_ imorgen formiddag, og snakker lidt frit fra
leveren... @#!%

<til TDC>

(!)

</til TDC>