Hvor hurtig en forbindelse skal man have t~
Fra : J. V. Rasmussen

Dato : 08-10-01 01:25

Hvor hurtig bør en ADSL forbindelse være, hvis man har tænkt sig at spille
over nettet?

Mvh

JR

Fra : Dxl

Dato : 08-10-01 11:08

> Hvor hurtig bør en ADSL forbindelse være, hvis man har tænkt sig at spille

I online spil sender du mere data, end du henter. du kan sagtens bruge en
256/128kbs linje.. men 256/256 eller over, vil være bedst..

Mvh Dxl

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 08-10-01 11:46

Dxl wrote:

> I online spil sender du mere data, end du henter. du kan sagtens bruge en
> 256/128kbs linje.. men 256/256 eller over, vil være bedst..

Øh, du modsiger dig selv

De spil som findes på markedet i dag er alle lavet så de kan klare sig med den
båndbredde som et almindeligt modem råder over. Ved at benytte ADSL eller ISDN
får man blot mere direkte og stabil forbindelse så man får en lavere ping.

Det primære argument for at anskaffe sig ADSL til spil er at man betaler et fast
beløb og at det derfor er billigere at være på i det lange løb, ens ping med
ADSL er ikke ret meget lavere end med ISDN (10 ms eller noget i den stil).
Båndbredden(hastigheden) på en ADSL forbindelse betyder ikke særligt meget for
ens ping.

Hos de fleste udbydere (Ihvertfald CC og Tiscali) er det meget nemt at få større
hastighed på ens ADSL forbidelse hvis man ønsker det. Mit forslag er at starte
med den billigste og så udvide hvis det bliver nødvendigt.

Mvh

Bruno

PS. Jeg sidder med en 2048/512 på mit arbejde og en 256/128 derhejmme og det
betyder ikke ret meget for ens ping.

Fra : TBC

Dato : 08-10-01 15:32

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Øh, du modsiger dig selv

Det gør han da absolut ikke. Boomtown er vel heller ikke komplet idioter ved
at det netop er 512/512 de tilbyder og ikke f.eks 512/128 som TDC's
almindelige konfiguration til private ellers normalt er.

> [...]
> Båndbredden(hastigheden) på en ADSL forbindelse betyder ikke særligt meget

En praktisk erfaring med et typisk spil CS og ganske almindelig ping på en
fuld server:

Min bror med ISDN: ca 55-85 ms
Min ven med 256/256 ca 38-70 ms
Mig med 512/512 ca 28-62 ms

Derudover kan jeg nævne at jeg glæder mig meget til at se om det gør en
forskel når nu jeg modtager det Eicon Diva ADSL-modem jeg har bedt om at få
byttet min Cisco 677 til (for at spare penge). Der er f.eks ikke et led mere
med f.eks NAT man skal igennem med et modem.

Jeg kan envidere sige at min bror og min svoger på et tidspunkt boede få
husnumre fra hinanden på samme vej og havde samme udbyder. De havde samme
standard ISDN modem og samme ping i CS indtil den den ene af dem anskaffede
sig et internt (PCI baseret) ISDN modem fra Asus. Det gav ham en ca 15 ms
bedre ping i CS end den anden.

Personlig kunne jeg vildt godt tænke mig at bruge Asus tilsvarende interne
(PCI baserede) ADSL-modem og se hvad det kunne gøre for min ping. Men det er
desværre svjv forbudt ved min ISP (Tiscali) og de andre ogsp, da TDC skal
have godkendt udstyret man tilslutter "deres" kobber

TBC

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-10-01 18:32

"TBC" <zuriel@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
anskaffede
> sig et internt (PCI baseret) ISDN modem fra Asus. Det gav ham en ca 15 ms

De interne ISDN-kort er som regel bedre idet de har egen processor

> Personlig kunne jeg vildt godt tænke mig at bruge Asus tilsvarende interne
> (PCI baserede) ADSL-modem og se hvad det kunne gøre for min ping.

Der gælder ikke samme tommelfingerregel ved ADSL.
Eicon'en er forskel nok

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie - Læs venligst: www.makr.dk?quote