Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Filmpriser !
Fra : Jensen

Dato : 22-01-01 20:36

Undskyld genpostningen, men jeg har problemer med at sende til News grupperne efter at have opgraderet til OE 5.5, derfor går vi en gang mere.

I går gik jeg en tur alene og havde derfor mulighed for at studere nogle af de lokale fotoforretninger nærmere. Priser på det samme apparat med optik der svinger op til 20 % ved at gå nogle få hundrede meter i den samme gade er ikke ukendt her i København, men jeg lagde særligt mærke til priserne på film der var tilbudt på gadeskilte. 2 eksempler vil jeg nævne her.
1 lysbilledfilm kr. 69,95 køb 10 stk. 270 kr., jamen man tror det er løgn, 42,95 kr. billigere for den samme film. Sagt på en anden måde, køb 3,8 eller 10 film, prisen er den samme.
1 negativfilm kr. 49,95, 3 stk. af samme film kr. 59,95, altså 10 kr. for de sidste 2 film, eller sagt på en anden måde, 5 kr. for en 36 billeder film, det er da billigt.
Jeg ved godt der er "lidt flere omkostninger" ved at sælge 1 film, men så meget. Er der ikke en fra branchen der vil forklare det, for jeg tror da ikke fotohandlerne tager overpris når der kun sælges 1 film

Ib Pico
Pico@mail.dk
http://home9.inet.tele.dk/pico/