Rammeside i søgemaskiner som google
Fra : ha

Dato : 07-10-01 18:31

Hvis man har en side lavet med rammer (frames) og søger
i f.eks. google, så viser søgeresultatet bare selve siden, ikke
hele framesættet.
Hvordan "fremtvinger" man, at hele framesættet åbnes?

mvh
ha

Fra : jopa

Dato : 07-10-01 19:39

"ha" <not-me@dot-com> skrev bla.
> Hvordan "fremtvinger" man, at hele framesættet åbnes?

<script>
if (top.location == self.location)
{
top.location.href = "index.htm"
}
</script>

sættes ind i headeren

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : ha

Dato : 07-10-01 19:52

Takker mange gange.

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 07-10-01 20:20

PS,

du kan måske osse hjælpe mig med hvordan jeg får besøgende
sendt videre fra en side til en anden med f.eks. 10 sekunders
mellemrum

mvh
ha

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-01 20:42

Sun, 7 Oct 2001 21:20:27 +0200, skrev "ha" <not-me@dot-com>:

>du kan måske osse hjælpe mig med hvordan jeg får besøgende
>sendt videre fra en side til en anden med f.eks. 10 sekunders
>mellemrum

I <head>:

<META HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="10;URL=nyside.html">

10 er antal sekunder før viderestilling.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : jopa

Dato : 07-10-01 20:46

"ha" <not-me@dot-com> bla.
> du kan måske osse hjælpe mig med hvordan jeg får besøgende
> sendt videre fra en side til en anden med f.eks. 10 sekunders
> mellemrum

<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="10;URL=http://www.din side.dk">

stadig i headeren

Fra : ha

Dato : 07-10-01 20:41

Fandt selv en tidl. løsning fra Knud G.E.
<META HTTP-EQUIV="REFRESH"
CONTENT="0;URL=http://www.x-x-x-x-x.dk/hertil/index.htm">

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 10-10-01 13:00

> <script>
> if (top.location == self.location)
> {
> top.location.href = "index.htm"
> }
> </script>
>
> sættes ind i headeren

Så er jeg her igen.
Ovenstående løsning er for så vidt ok, men jeg kunne godt ønske
mig en løsning, hvor det ikke er index/default-siden der åbnes.
Det skulle gerne være "undersiden" der åbnede i framesættet.

Alle undersiderne er placeret i en mappe for sig selv.
Se eksempel på http://www.haweb.dk/frames/

Mit ønske er, at såfremt man i URL'en skriver f.eks.
www.haweb.dk/frames/sider/hvide/hvid1.htm så skulle det jo
gerne være siden "hvid1.htm" der åbnes i framesættet (det er
det ikke).

Forstår I hvad jeg mener?

Anyone?

mvh