pirkegrej
Fra : Michael Tørngren

Dato : 07-10-01 16:42

Jeg skal have nyt pirkegrej, primært til øresund og storebælt.
Stangen bliver nok RT Energizer 30 lbs.
Men jeg er lidt i tvivl om hjul, jeg har kig på
Penn long beach el. GTi 320/330, er der nogle der kender disse hjul
eller har et alternativ til dem, så ville jeg blive glad for at høre om det.

Mvh.
Michael.

Fra : Kim Hansen

Dato : 07-10-01 17:34

On Sun, 7 Oct 2001 17:41:52 +0200, "Michael Tørngren"
<torngren@get2net.dk> wrote:

>Jeg skal have nyt pirkegrej, primært til øresund og storebælt.
>Stangen bliver nok RT Energizer 30 lbs.
Prøv at kigge på RT hardcore, jeg har hørt at energizer har
problemer med topøjet.

>Men jeg er lidt i tvivl om hjul, jeg har kig på
>Penn long beach el. GTi 320/330, er der nogle der kender disse hjul
>eller har et alternativ til dem, så ville jeg blive glad for at høre om det.

Jeg har et Penn GTI 310 der bare kører perfekt, aldrig har
jeg haft vrøvl med det, men det bliver også skyllet under
hanen når det har været med ude på havet, og smurt en gang
imellem bliver det også.
Jeg er glad for det.

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : Jens B.

Dato : 08-10-01 08:21

"Kim Hansen" <ksh@webnet.dk> wrote in message

> Prøv at kigge på RT hardcore, jeg har hørt at energizer har
> problemer med topøjet.

Jatak, det kan jeg snakke med om. Hvis du vælger Energizer, så få din pusher
til at skifte topøjet med det samme, ellers ryger det sig en tur første gang
du står med 8-10 kg. i den anden ende. Dette er sket to gange for mig.

--
-Jens B.
www.bruun.com

"Den eneste interesse, vi har, er at tage checken og stikke af" - Peter
Aalbæk Jensen

Fra : Claus H Poulsen

Dato : 07-10-01 18:30

hejsa Michael

Jeg har selv en Penn 330 GTI men jeg syntes nok den er lige tung nok til
Øresund, den en ok på revet. jeg har også en Shimano TLD 20-40 den vejer
ikke så meget som penn og er mindst lige så god.
til fiskeri på Øresund ville jeg anbefale en shimano TLD 20-40 som også kan
bruges på revet, eller også en TLD 15 men den er også noget dyrere

Claus

Fra : SGF

Dato : 07-10-01 19:01

> [...]
> Penn long beach el. GTi 320/330, er der nogle der kender disse hjul
> eller har et alternativ til dem, så ville jeg blive glad for at høre om

Jeg vil tilslutte mig ideen om et Shimano 15/30, 20/40 eller TLD 15 eller
20.
Persomligt ville jeg dog krafitigt overveje en Ambassadeur.
9000 og 10000 er klassikere på sundet; 7000 findes i et "hav" af
variationer, og er efter min mening stor nok sammen med en 30lb pind. Tag
evt. et kig på den nye 7000 med lever-drag eller den sølvfarvede 7500.

Jeg synes, ambassadeurene er lækre og nemme at have med at gøre, og mine
erfaringer med kvalitet og levetid gør, at jeg foretrækker disse hjul frem
for de fleste andre.

Linefører eller ikke er et spørgsmål om smag. Jeg kender alle grundene til,
at en linefører er noget skidt, men har aldrig haft problemer med den.

Mvh
Søren

Fra : Ebbe Rademacher

Dato : 10-10-01 02:25

Jeg bruger selv et 321 ( venstre hånds ) , og har kun haft gode erfaringer
med det ( også med lineføren ). Stang, der holder jeg mig til min Nautic 30
lbs.

Ebbe R.

Fra : Killalot

Dato : 10-10-01 12:42

Hej Michael,
jeg har netop omtalt penn gti 330 i konferencen under DAM-hjuls
overskriften.
Du kan kigge der og i øvrigt nøjes med at overveje 220éren, når du primært
vil bruge hjulet på Øresund. En anden glimrende mulghed til dette fiskeri er
Ambassadeur 7000 (rødt hjul)
Held og lykke

Fra : Killalot

Dato : 10-10-01 12:46

Hej igen - lige en bemærkning til køb af stang... Husk på, at fiskeriet
altid er sjovere jo lettere grej man har. Køb derfor ikke stiver stang end
30 lbs. En 20 lbs vil også kunne gøre det og dermed også gøre fangsterne af
store torsk og langer meget sjovere!
Winnie

Fra : Anette

Dato : 12-10-01 20:15

Hej Killalot
Enig mht det lette grej,det er sjovere. Men det er nu endnu bedre (sjovere)
hvis hjulet ikke er for tungt! Jeg anbefaler gerne de nye hjul fra Tica,
Pisces og Gemini alt efter hvor man skal bruge det. Det er forholdsvis lette
hjul fræset ud af eet stykke aluminium, de er bom stærke og man bliver ikke
træt af at bruge dem en hel dag.
Hilsen
Anette