Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Valg af flash kort
Fra : Thomas

Dato : 07-10-01 17:30

Jeg skal have købt et 128Mb flash kort til et Canon G2.

Jeg har læst at der kan være stor forskel på disse flashkort alt efter
hvilken producent der har lavet dem. Forskellen skulle bl.a. bestå i
hastigheden, dels på at lagre billeder, men også ved sletning af
billeder, formatering af kortet osv. Endvidere skulle det også have
noget at sige for "opstartstiden" på kameraet; altså den tid det tager
fra man tænder til det første billede kan tages.

Er der nogen der har erfaringer med valg af flash kort?
Jeg går selvfølgelig efter en god kvalitet, hvor hastigeden er i
orden. Men prisen spiller selvfølgelig også en rolle. Eller skal jeg
bare glemme det og købe et PQI/Feiya/Veritech kort til ca. kr. 600.-?

--
Mvh.
Thomas

Fra : TORBEN JESSEN CALLES~

Dato : 07-10-01 19:05

Hej Thomas
Jeg har købt et kørt der hedder Sandisk 128 MB som der gives 5 års garanti
på til min G1. Det kostede så 200 kr. mere end hvad andre kort kostede.
hilsen Torben Callesen
Thomas <thomas2k@-FJERN-mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:0301stoe3e33ohqcu7gduv2pcqujcgoh8s@4ax.com...

Fra : Henrik Boegh

Dato : 07-10-01 19:48

Thomas told the rest of dk.fritid.foto:

[...]

> orden. Men prisen spiller selvfølgelig også en rolle. Eller skal jeg
> bare glemme det og købe et PQI/Feiya/Veritech kort til ca. kr. 600.-?

Nej da. Jeg har selv haft et PQI (128 Mb) i 5 mdr. nu og det virker helt
fint. Har aldrig slået en eneste forkert streg. Og det bliver ellers
flittigt brugt.

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/
*** There's an X_ to much in my email address ***

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 07-10-01 21:38

Bruger SanDisk 64Mb til min Canon G1 - kører 100%
Derimod virker SanDisks ImageMate-cardreader rigtig dårligt, ihvert fald for
mig...

/Asger Ellekrog

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 08-10-01 08:54

> [...]
skal jeg
> bare glemme det og købe et PQI/Feiya/Veritech kort til ca. kr.

Ja gør bare det.

Der er lidt forskel i hastigheden, men det er kun et problem ved
ukomprimerede billeder i højeste opløsning.

Hvis dit kamera er bare lidt fornuftigt lavet, har det en buffer
så du ikke opdager forskellen.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069