Sende billede
Fra : Carsten Keller

Dato : 07-10-01 17:21

Hej gruppe.
Jeg har lavet en tæller, der kan fungerer ved at forskellige værdier
indhentes i et frameset, der så åbner en side i en skjult frame med
værdierne, ex:
frame
src='http://www.blabla.dk/counter.asp?fra='+escape(parent.document.referrer)
..
Jeg synes dog dette er en lidt uproffesionel løsning, og den virker jo kun
på framede sider, så nu ville jeg lave noget nyt. Jeg vil gerne gøre det ved
at loade en gif i stedet, men hvordan får jeg et script til at returnere et
billede til browseren?
Takker
Keller

PS: Jeg ved eksemplet er i ASP, men det er planen at jeg i samme omgang skal
have skiftet fra IIS til Linux/Apache og PHP.

Fra : Jonas Häggqvist

Dato : 07-10-01 17:56

On Sun, 7 Oct 2001 18:20:39 +0200, "Carsten Keller"
<c.keller@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>at loade en gif i stedet, men hvordan får jeg et script til at returnere et

Det nemmeste vil nok være noget i stil med:

<?php
/*
Kode der opdaterer tæller. Vær opmærksom på ikke at komme til at sende
output her.
*/

header("Content-type: image/gif");
fpassthru("path/to/image.gif");
?>

--
Jonas Häggqvist
jfh(at)adr(dot)dk

Fra : Jonas Häggqvist

Dato : 07-10-01 18:06

On Sun, 07 Oct 2001 18:56:19 +0200, Jonas Häggqvist
<rasher_13@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
><?php
>/*
>Kode der opdaterer tæller. Vær opmærksom på ikke at komme til at sende

Jeg mente selvfølgelig readfile("path/to/image.gif");

--
Jonas Häggqvist
jfh(at)adr(dot)dk

Fra : Carsten Keller

Dato : 08-10-01 07:21

"Jonas Häggqvist" <rasher_13@hotmail.com> wrote in message

> Jeg mente selvfølgelig readfile("path/to/image.gif");

Det var dog helt ekstremt nemt. Jeg skal bare lige have en ting på det rene.
Mener du:
fpassthru(readfile("path/to/image.gif")), eller hvordan får jeg den til at
spytte den fil ud den har læst?
Keller

Fra : Jonas Häggqvist

Dato : 08-10-01 12:38

On Mon, 8 Oct 2001 08:21:01 +0200, "Carsten Keller"
> [...]

>Mener du:
>fpassthru(readfile("path/to/image.gif")), eller hvordan får jeg den til at

readfile("path/to/image.gif");

kig evt. dk.php.net/readfile og dk.php.net/fpassthru for at se hvad
forskellen er.

--
Jonas Häggqvist
jfh(at)adr(dot)dk