Hvad er den faktiske bitrate på en ADSL li~
Fra : Torben A.

Dato : 07-10-01 16:50

Jeg ved at dette har været op og vende før, men efter at have læste en
test i Datatid(tror jeg det var) er jeg mildest talt chokeret.

De havde testet en masse forbindelser fra forskellige udbydere, og de
opgav også den bitrate de havde målt. Jeg håber at jeg har
læst/forstået resultaterne forkert, men de målte bitrater var meget
lavere end de opgivne. De var slet ikke i nærheden af hvad i nogle
gange opgiver i denne gruppe.

Eksempelvis går jeg og overvejer Orange 512/128 + fastnet. På den
målte de en downstream på 190 kbps. Nogle andre var lidt bedre, men
alt i alt var tallene langt lavere en opgivet.

Har jeg læst testen forkert(det håber jeg), eller kan man slet ikke
regne med bitrate-opgivelserne på tilbudene? Hvis ikke, hvor er vi så
henne?

MVH

Torben

Fra : --==JKADK==--

Dato : 07-10-01 17:26

"Torben A." <tandberg_luke@hotmail.com> wrote in message
> Jeg ved at dette har været op og vende før, men efter at have
læste en
> test i Datatid(tror jeg det var) er jeg mildest talt chokeret.

De test er så forkerte som de kan blive .. helt til grin .. glem
dem og køb den forbindelse du gerne vil have .. de holder hvad de
lover.

Regards

Fra : Morten Boysen

Dato : 07-10-01 17:54

> [...]
> Har jeg læst testen forkert(det håber jeg), eller kan man slet ikke
> regne med bitrate-opgivelserne på tilbudene? Hvis ikke, hvor er vi så

Du har læst testen korrekt, med udbyderne snyder ikke med båndbredden.
Hvordan kan de to ting hænge sammen? Det kan det med en gang katastrofal
journalistik. Testene er lavet helt forkert, og kan ikke bruges til noget
som helst. Glem den artikel, og køb din ADSL forbindelse der hvor du ønsker,
og med den hastighed du ønsker.

--
Morten Boysen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-10-01 18:13

"Torben A." <tandberg_luke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg ved at dette har været op og vende før, men efter at have læste en
> test i Datatid(tror jeg det var) er jeg mildest talt chokeret.

Nøgleordet her er: Kildekritik

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie - Læs venligst: www.makr.dk?quote

Fra : Deaster

Dato : 07-10-01 20:22

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message
> "Torben A." <tandberg_luke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Nøgleordet her er: Kildekritik

Jep, de bruger sgu Babeltech som reference, det jo dybt godnat, magen til
amatørfirma skal man lede længe efter.

Jesper(Deaster)