Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
scanneralternativ
Fra : Amund Johansen

Dato : 20-01-01 15:29

   Hei,
jeg har en Acer ScanWit 2720S hvor driverrutinene desverre ikke virker
i NT selv om Acer påstår noe annet. Etter *mye* testing har jeg funnet
ut
at den går tilbake til butikken og en annen skal inn. Jeg har sett på
Canonscan
FS2710 og Nikon LS-30 Coolscan III og funnet ut av LS-30 vinner,
hovedsaklig pga
ICE selv om Canonscan har bedre fargebybde (30 i forhold til 36). Er det
noen gode
grunner til å velge anerledes. Jeg kan ikke ha Scan Dual II da USB ikke
er støttet
av NT 4, som er uaktuellt å bytte ut. Altså, jeg må ha SCSI. Har noen
"innvendinger"
mot at jeg velger en LS-30 ?

mvh,
Amund
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/index.html

Fra : Rune Baess

Dato : 20-01-01 21:16

> [...]
> er støttet
> av NT 4, som er uaktuellt å bytte ut. Altså, jeg må ha SCSI. Har noen

Bestemt ikke, det er en glimrende scanner til prisen... - Jeg har selv en
LS2000 som jeg er meget tilfreds med, men jeg må tilføje at de ekstra
features
LS2000'eren til byder, er creme for fotonørden...

Men måske er det værd at overveje at vente på "COOLSCAN IV ED" som er den
nye version af COOLSCAN LS30, bare med [2900 dpi / 12bit] - men som sikkert
vil ligge på samme prisniveau.
http://www.klt.co.jp/Nikon/Press_Release/ls-40.html

Er du endnu mere krævende, kommer LS4000 snart - (en forsættelse af LS2000),
som kører med [4000 dpi / 14 bit / Multisample scanning].
Den bliver sikkert lidt dyrere....
http://www.klt.co.jp/Nikon/Press_Release/ls-4000.html

Hvem der kunne vente ...

Rune

Fra : Amund Johansen

Dato : 21-01-01 10:48

Rune Baess wrote:

> [...]
>
> Er du endnu mere krævende, kommer LS4000 snart - (en forsættelse af LS2000),
> som kører med [4000 dpi / 14 bit / Multisample scanning].

   Hei,
de nye Nikon-scannerene skal etter det jeg har hørt komme med USB-tilkobling, og
da fungerer ikke de under NT :(

Amund

Fra : Rune Baess

Dato : 21-01-01 20:32

> Hei,
> de nye Nikon-scannerene skal etter det jeg har hørt komme med
USB-tilkobling, og
> da fungerer ikke de under NT :(

ja, - COOLSCAN IV, kommer "kun" med USB, men så var det måske en idé at gå
videre til Win2K...?