Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon G1 battery-problem.
Fra : Kenneth

Dato : 19-01-01 12:40

Jeg har hatt et Canon Powershot G1 i noen dager, og er veldig godt
fornøyd med det. Jeg har ladet det et par ganger, og det har virket
fint. I dag merket jeg imidlertid noe "rart": Jeg hadde ladet batteriet
helt opp, og da jeg skulle ta et bilde viste indikatoren at det var lite
strøm, og LCD-skjermen ville ikke slå seg på. Jeg tok da ut
batteri-pakka og satte den inn igjen, og da virket kameraet helt normalt
igjen. Er det noen som har noen forklaring på hva som kan ha gjort
dette?

Kenneth.

Fra : Henrik

Dato : 19-01-01 18:33

Ifølge review´et på Steve´s DigiCams er dette normalt. Oplevede det også på
mit eget, men da jeg slukkede og tændte igen forsvandt det.

Henrik

Fra : Erik Christensen

Dato : 19-01-01 22:06

"Kenneth" <johakr@privat.cybercity.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> batteri-pakka og satte den inn igjen, og da virket kameraet helt normalt
> igjen. Er det noen som har noen forklaring på hva som kan ha gjort

Dårlig forbindelse, oxydering af kontaktstykker kunne være en forklaring,
ved at tage batteriet ud og sætte det i igen renser du overfladen.
Du har sikkert oplevet at en lommelygte varierer i lysstyrken når du bevæger
den, et kontaktpunkt er som regel uendeligt lille.

Mvh
Erik

Fra : Michael

Dato : 23-01-01 22:56

hej kenneth
jeg har været ude for det samme.
Når batteriet er ladt helt op, så lyser "battery low" indikatoren.
Slukker man kameraet og tænder igen, er der ingen problemer.