if og else..?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-10-01 16:01

Hej herinde...
Jeg sidder med et problem - jeg vil nu til at lære PHP og ville i den
forbindelse lave et lille script som, hvis man har en bestemt ip-adresse,
får smidt en bestemt meddelse smidt i hovedet - men den kommer med parse
error. så hvad gør jeg forkert - jeg gengiver lige hvad jeg har brygget
sammen.

<?php $ipadresse = "192.168.1.2"; ?>
<?php if ($REMOTE_ADDR = $ipadresse); print "meddelse"; else print " "; ?>

Thomas

--
Livet er for kort til at være sur..

Fra : Nikolaj Kolbe

Dato : 07-10-01 13:06

Fra : Thor Dreier

Dato : 07-10-01 13:18

"Thomas Jensen" <krage@ofir.dk> wrote in message
> <?php $ipadresse = "192.168.1.2"; ?>
> <?php if ($REMOTE_ADDR = $ipadresse); print "meddelse"; else print " "; ?>

Utestet:

<?php $ipadresse = "192.168.1.2"; ?>
<?php if ($REMOTE_ADDR == $ipadresse) print "meddelse"; else print " "; ?>

Du burde dog sætte det op så det bliver lidt mere overskueligt

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 10-10-01 01:50

"Thomas Jensen" <krage@ofir.dk> skrev

> <?php if ($REMOTE_ADDR = $ipadresse); print "meddelse"; else print " "; ?>

Din parse error kommer fordi du har en ";" efter din if, den duer
ikke....desuden virker din betingelse ikke, med mindre du har == (2 =
sammenligner, 1= sætter $REMOTE_ADDR til $ipadresse)

Denne virker:
<?php if ($REMOTE_ADDR == $ipadresse) print "IP allowed"; else print "You´re
not allowed here... "; ?>

--
Take Care
Kim Emax