Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvilket objektiv til Oplympus OM10
Fra : Karina Rodbjerg

Dato : 18-01-01 23:15

Hej Gruppe

Jeg har et gammelt (faktisk 2 men jeg kan kun holde om et ad gangen ))
Olympus OM10.

Har jeg ret i at Olympus objektiver har en speciel "fatning" dvs. det er
ikke alle objektiver der kan bruges på det? Og i så fald hvilke skal jeg
kigge efter???

Mvh

Stefan

Fra : Morten Matzen

Dato : 19-01-01 12:27

Hej Stefan

Ja det har du fuldstændigt ret i.....
Du kan kun bruge originale olympus objektiver og uorginale objektiver som er
fremstillet specielt til olympus.
Der findes dog masser af uoriginale objektiver på markedet som er
udemærkede - f.eks. sigma, tamron og mange fler....

Hilsen Morten