Farve i scoll bar ?
Fra : Kim Juul

Dato : 07-10-01 12:38

Jer er nybegynder i denne gruppe og har nu fået en hjemmeside lagt op.
Men jeg vil gerne have lagt en farve ind i mine scroll bar. Hvordan gør jeg
det ?

Jeg har læst flere hæfter, men ikke stød på det deri. Skal jeg ind på alle
sider der er lagt op for at give dem farve ?

Hilsen

Kim Juul
kim-juul@mail.dk

www.kim-juul.dk www.bager-kim.dk
Country musik Bager og konditor faget
og slægtsforskning

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-01 16:19

Sun, 7 Oct 2001 13:37:30 +0200, skrev "Kim Juul"
<kim-juul@mail.dk>:

>Jer er nybegynder i denne gruppe og har nu fået en hjemmeside lagt op.
>Men jeg vil gerne have lagt en farve ind i mine scroll bar. Hvordan gør jeg
>det ?

Du kan gøre det på to måder.
På hver side imellem <head> og </head> indsætter du:

<!--
body       {
      scrollbar-3d-light-color:blue;
      scrollbar-arrow-color:red;
      scrollbar-base-color:black;
      scrollbar-dark-shadow-color:green;
      scrollbar-face-color:yellow;
      scrollbar-highlight-color:red;
      scrollbar-shadow-color:blue;
      }
-->

eller du åbner Notepad og laver en ekstern css-fil og kopierer
flg. ind:

[...]

og gemmer den som scrollbar.css (eller et andet navn med filtypen
*.css).
På hver side imellem <head> og </head> skal der så være et link
til denne.
<link rel="stylesheet" href="scrollbar.css" type="text/css">

Hvis siderne ligger i forskellige mapper, så skal stien
naturligvis passe til det sted *.css ligger.
Så måske skal det være
<link rel="stylesheet" href="../scrollbar.css" type="text/css">
eller, hvad der nu passer.
--
med venlig hilsen
Knud