Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af udstyr i USA
Fra : Jan Andersen

Dato : 16-01-01 15:46

Davs...

Jeg skal en tur til Texas i næste måned, er der nogen der ved hvordan
priserne er i forhold til Tyskland osv???

--
Venlig hilsen / With kind regards

Jan Andersen

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 16-01-01 16:55

Det var ikke så dårligt, hva?

Prøv:
www.bhphotovideo.com

Martin

Fra : poul

Dato : 16-01-01 22:29

> Prøv:
> www.bhphotovideo.com

så skal varerne "smugles" som rejsegods ind i DK
ellers er de fordyre, så er www.technikdirekt.de billig

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 17-01-01 09:57

Jeg har faktisk set eksempler på varer som selv med moms er billigere i USA
end i Tyskland. Problemet er bare at forsendelsen koster noget mere, men er
man der kan man jo bare tage det med hjem.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 17-01-01 09:58

"poul" <poul@munk.dk> wrote in message

> så skal varerne "smugles" som rejsegods ind i DK
> ellers er de fordyre, så er www.technikdirekt.de billig

Et lille tip til det med smugling, det er ikke smart at have det i original
emballage, for så tror de ikke rigtigt på at du havde kameraet med da du tog
på ferie (har jeg ladet mig fortælle

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Paul Nilsson

Dato : 16-01-01 20:55

Hej Jan
Var der for et par år siden..
Fordel moms 8 %
Ulempe check garanti!!! - og ikke dansk brugsanvisning + langt til
reklamationer o.l. (og check modeller/pris herhjemme
først - på tilbud er der vist ikke STOR forskel..........
Kun Østen er vist noget lavere idag......... (hvis du kigger dig rundt i dk)
m.v.h. Paul - Herlev Fotoklub........

Fra : Jan Andersen

Dato : 17-01-01 08:26

Paul Nilsson wrote:

> [...]
> Ulempe check garanti!!! - og ikke dansk brugsanvisning + langt til
> reklamationer o.l. (og check modeller/pris herhjemme

Der burde vel ikke være nogen problemer med garanti, med feks. Nikon, de har da
worldwide garent eller???

--
Venlig hilsen / With kind regards

Jan Andersen

Icq nr: 1350088
Fidonet: 2:236/522.278
Web communications centre: http://wwp.mirabilis.com/1350088
Orgin: Hiroshima 45 - Tjernobyl 86 - Windows 98 - Year 2000

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 17-01-01 10:21

> Davs...
>
> Der burde vel ikke være nogen problemer med garanti, med feks. Nikon, de
har da
> worldwide garent eller???

Lige nettop med Nikon er der problemer. Nikon USA er en special enhed, så
køber du Nikon impoteret af Nikon USA skal varen retur til USA ved evt.
garanti reparation.

Det er også sådan at en Nikon F90x hedder N90s. En F80 hedder N80, men F5
hedder dog stsdig F5 med har USA i forbindelse med serienummeret.

Køber du derimod Nikon i Europa og Asian gælder world wide warranty. Og du
kan sende et kamera til Nikon DK eller Nikon DE for at få en garanti
reparation foretaget.

Men hvor stort er problemet egentlig i at man skal sende det til USA. En
forsendelse kan gøres under en uge. Det minder mig iøvrigt om en episode jeg
havde for lidt tid siden: jeg havde bestilt nogle tegne artikler hos noget,
som hedder www.misterart.com. De sender varen over atlanter på tre dage, den
er i kolding fredag kl 0421 jeg får først pakken onsdag middag. UPS hævder
det er de danske told system (jeg tror dem gerne).

Gennerelt holder jeg mig til Tyskland hvis man kan få produktet der.

Du kan også læse lidt på min hjemmeside:
www.wol.dk/~martinbh
Under Internethandel i udlandet

Martin