Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
negativ fotografering.
Fra : hss

Dato : 06-10-01 21:17

Hej NG.

Har overvejet om man kan lave sit eget aparatur til at affotografere dias og
negativer. I realiteten må det jo bare være at belyse negativet bagfra og så
fotografere. Havde tænkt på at lave et lysbord med hvid plexiglas og så et
rør til at sætte på mit digitalcam. Derefter en skabelon til dias/negativ så
kun det bliver belyst.

Er der nogen der har erfaringer i den retning som kan give nogle gode råd?

Henrik
------------o-0-o------------------
karup@e-box.dk
www.garage.subnet.dk
------------o-0-o------------------

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-10-01 00:23

Jeg har lavede det til mit spejlreflex for mange år siden.
Brug Opal glas det fordeler lyset fint og giver den rigtige farve
temperatur, selvfølgelig afhængig af lyskilden. Jeg brugte et lysbord med
naturrør i. Affotograferingen bør foregå ved 1:1 men du kan lave mindre
udsnitsforstørelser allerede i affotograferingen.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-10-01 00:24

hss wrote:

> Er der nogen der har erfaringer i den retning som kan give nogle gode råd?

Ja det er sådan man altid har lavet affotograferinger, dias har dog en
tendens til at blive meget kontrastrige, hvis de ikke også får lidt
opblødningslys på forsiden.

Fra : hss

Dato : 07-10-01 14:20

Kan man med fordel anvende filtre og i givet fald hvilke?

Henrik
------------o-0-o------------------
karup@e-box.dk
www.garage.subnet.dk