Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedkritik Uge 8
Fra : Malene

Dato : 15-01-01 13:40

Jeg blev lidt skuffet over dette billede "Ro"- Helt ærligt siger det mig
intet- det er jo bare en hest, der flyder halvdelen af en billede ud- ikke
andet. Jeg synes ikke rigtig at jeg fornemmer denne ro, der er forsøgt
fotograferet. Billedet er jo blevet fint skarpt, og farverne er jo også
flotte, hvad mon "plamagen" midt på billedet, helt ude til venstre er?

Måske ville det være bedre med alle hestene samlet, eller fra en anden
vinkel?

Mange - foto- hilsner Malene (og held og lykke med de nye krikker)

Fra : Henrik Egedorf

Dato : 15-01-01 17:45

Når jeg ser dette billede forstår jeg måske lidt af
hvorfor ikke alle falder i svime over billeder af
mine dejlige børn: Motivet siger mig INTET.

Men jeg går ud fra det er et portræt?

Kompositionen virker sidetung, og vi kan ikke se
hestens øjne - det øje der anes er livløst og fladt
- lidt fill flash kunne have givet et "blink i
øjet"?

Det er også uheldigt at buskene i baggrunden følger
linjen fra hestens hoved - det tager noget af
opmærksomheden. Hvis busken i stedet havde fyldt
tomrummet i venstre side ville der måske have været
en bedre balance?

Men det er da vist en sød hest? Jeg gi'r to
gulerødder!

Henrik Egedorf

Fra : Jensen

Dato : 15-01-01 17:24

Der er da ingen tvivl om at det er en hest og det er sikkert vældig godt for
ejeren af hesten, for det var den dag der kom 3 nye heste. Det er noget man
kan huske.
Derudover er der vist heller ikke andet i billedet. Lad os slet ikke begynde
at tale om gyldent snit osv. men bare konstatere at det er en registrering
af en træt hest.

Du skal nok tænke lidt over, når du tager billedet, hvad andre mennesker
tænker/føler når de ser billedet. Ikke sådan at du ikke skal tage billeder
af den slags der siger dig noget, men hvis de skal vises for et støre
publikum skal der "mere" i dem. Det er ikke helt let for ikke at sige
hylende svært.

Med venlig hilsen
Jensen

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 15-01-01 20:20

Hej

Jeg har til en begyndelse tilladt mig at ändre på¨ämnesraden, vi er
ikke nået til slutningen på februar endnu.

Jesper har taget et billede af en hest som efter han egen tekst er
trät.

Farverne er fine og billedet er også skarpt, så langt er alting helt
OK.

Beskäringen er vel ikke det som falder mig mest i smagen, jeg suýntes
han skulle ha beskåret billedet i vänstre side frem til den busk som
stikker op. Han havde opnået to ting: For det förste havde han fået et
mere koncentreret billede uden en hel massse ingenting i vänstre side,
og for det andet havde han elegant blevet af med den store blaffe som
findes i himlen i vänstre side.

Derudover syntes jeg han skulle ha forsögt om han ikke kunde ta
billedet lidt mere fram fra hesten, et porträtt, oanset om det er dyr
eller menneske, gör sig nu bedst om det er fra "forsiden" og ikke fra
bagsiden.

Altså beskäring til vänstre og flyt så du står mere foran hesten,
gerne en profil men som sagt mere forfra.

mvh Hans Peter Larsson
Visby, Sverige

Fra : PJ

Dato : 16-01-01 00:01

Jeg mener nu nok, at billedet har en berettigelse og ikke er så dårligt. Den
store fejl og det er en stor fejl - Du skulle have beskåret til vertikalt
billede og stadig "hesteøje" i center - som du har på bestående. Altså kære
ven - jeg mener du stadig kan "redde" billedet på denne måde - det vil skabe
harmoni og balance. Ellers er det på nuværende for difust - hvad det handler
om.
Jeg har selv "leget" med dit billede - og vi er flere her, som nu kan lide
dit billede. Prøv det!
Venlig hilsen
Pierre jakobi

Fra : Per F Andersen

Dato : 16-01-01 16:43

Jamen hvor er billedet ?? Url ??

--
Fjern zer
perfa@zzsol.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-01-01 19:47

"Per F Andersen" <perfa@zzsol.dk> skrev i en meddelelse
> Jamen hvor er billedet ?? Url ??

ja det gad jeg også vide,,

Er der en eller anden foto diskussion hver uge,, som man har ikke lige har
hørt om?

Bjarke

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 16-01-01 22:17

Hej Per

On Tue, 16 Jan 2001 16:43:24 +0100, "Per F Andersen" <perfa@zzsol.dk>
wrote:

>Jamen hvor er billedet ?? Url ??

I denne uge så vel som i alle andre uger findes billedet på
nedenstående URL

http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp

OBS at det er uge 3 og ikke uge 8 som der har stået i visse indläg.

mvh Hans Peter Larsson
Visby, Sverige