Skærme
Fijala 3554
Sony G420 og opløsning.
Fra : Nikolaj Andresen

Dato : 06-10-01 14:44

Hvordan får jeg min skærm til at køre 1600x1200 i 85hz ?

Jeg har win2k og Ati AIW Radeon.

Når jeg skifter til 1600x1200, så går den ned i 75hz.

Nikolaj

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-10-01 17:15

"Nikolaj Andresen" <nikolaj@REMOVEmjackson.com> wrote in message
> Hvordan får jeg min skærm til at køre 1600x1200 i 85hz ?
>
> Jeg har win2k og Ati AIW Radeon.
>
> Når jeg skifter til 1600x1200, så går den ned i 75hz.

Har du indstalleret driverne til skærmen?

Efter hvad den skulle kunne,, skulle skærmen jo kunne køre 89 HZ ~ 85 HZ

Men prøv at gå ind og søt din opdateringsfrekvens manuelt. Det kan jo bare
være fordi computeren synes det er smartere at køre i 75 HZ...

Fra : Nikolaj Andresen

Dato : 06-10-01 17:23

> Har du indstalleret driverne til skærmen?

Ja. I hvert fald nogle jeg fandt på Sony's hjemmeside.

> Men prøv at gå ind og søt din opdateringsfrekvens manuelt. Det kan jo bare
> være fordi computeren synes det er smartere at køre i 75 HZ...

Det er prøvet, men den uanset om jeg vælger højere, så viser skærmen 75hz.

Nikolaj

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 06-10-01 18:53

> Det er prøvet, men den uanset om jeg vælger højere, så viser skærmen 75hz.

Har du prøvet om det ændre sig hvis du skifter til en farvedybe med færre farver?

Jeg kender ikke specs på dit kort, men de fleste kort kan køre en højere refresh rate når der vises færre farver.

Mvh

Bruno

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-10-01 19:16

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg kender ikke specs på dit kort, men de fleste kort kan køre en højere
refresh rate når der vises færre farver.

Jeg har et ATA Radeon 64 DDR tv ind/ud

Kører 1600 * 1200 ved 32 bit 85 HZ

Så jeg kan ikke forstå hvorfor at den ikke vil kører i 85 hZ ved Nikolajs
tilfælle..Men hvad er AIW radeon for et ATI kort?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-10-01 19:18

> Så jeg kan ikke forstå hvorfor at den ikke vil kører i 85 hZ ved Nikolajs
> tilfælle..Men hvad er AIW radeon for et ATI kort?

Ahh, glem det,, ALL-IN-WONDER® RADEONT selvfølgelig