Noget RMI noget...
Fra : Kasper \(TSW\)

Dato : 05-10-01 20:48

Hej Java folk...

Jeg sidder lige og leger med noget Java, hvor Applet'en gerne skulle hente
en fil fra en server, og så putte indholdet ind i et TextArea. Jeg har
næsten fået det til at virke! Den her kode virker når jeg viser i
AppletViewer, men ikke når jeg viser i browseren (jeg kører en Apache
server, som programmet kan hente fra).

Desuden skulle det gerne gerne være muligt at hente et dokument fra en anden
server, men det må man måske ikke med Java? Eller kan det lade sig gøre? I
første omgang skal det dog bare kunne hente fra min egen computer!

BTW, jeg er rimeligt newbie, så beklager hvis min kode den ikke er helt
optimal

import java.awt.*;
import java.net.*;
import java.io.*;
import java.awt.event.*;
import java.applet.*;

public class TestingApplet extends Applet implements ActionListener
{
TextField Txt;
Label Lbl;
Button Btn;
TextArea TxtA;
String str;

public void init()
{

TestApplet();
HentText();
TxtA.setText(str);
}

public void HentText()
{
try
{
String Host = new String("http://127.0.0.1/");
URL Lokation = new URL(Host);
BufferedReader input = new BufferedReader(new
InputStreamReader(Lokation.openStream()));
String ind;

while ((ind = input.readLine()) != null)
str = ind;

input.close();
}
catch (IOException e)
{ e.printStackTrace(); }
}

public void TestApplet()
{
Lbl = new Label("Indtast besked");
add(Lbl);
//Lbl.setLocation(1,2);
//Txt.setBounds(new Rectangle(129, 61, 95, 29));

Txt = new TextField(30);
add(Txt);

Btn = new Button("Send!");
add(Btn);
Btn.addActionListener(this);
TxtA = new TextArea();
add(TxtA);
//Get = new GetIt();
//TxtA.setText(Get);

}

public void actionPerformed(ActionEvent e)
{

TxtA.setText(Txt.getText());
}

}

--
Med Venlig Hilsen

Kasper

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 06-10-01 09:35

In <3bbe0e7a$0$247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Kasper \(TSW\)" <kasper@tsw.dk> writes:

> [...]

>server, men det må man måske ikke med Java? Eller kan det lade sig gøre? I
>første omgang skal det dog bare kunne hente fra min egen computer!

Normalt kan applets ikke kontakte andre maskiner og godt det samme.

Mvh
Martin

Fra : Morten Olsson

Dato : 07-10-01 23:05

"Kasper (TSW)" <kasper@tsw.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> første omgang skal det dog bare kunne hente fra min egen computer!
>
> BTW, jeg er rimeligt newbie, så beklager hvis min kode den ikke er helt

Så vidt jeg ved kan en applet >kun< kontakte den server den er downloadet
fra - så hvis du prøver at snakke
med en anden maskine går den ikke. Mig bekendt kan du dog komme uden om
dette problem ved at få din applet
"signed" - men det er ikke sådan lige til - søg evt. hos java.sun.com for
mere speficik info om dette.

I første omgang kan du lige prøve at hive java-konsollen frem i din browser
(ligger vist under "vis" i internet explorer,
men kun efter du har enablet det under "indstillinger" eller noget) og se
hvad den giver af fejlmeddelelser... du kan jo
evt. poste fejlen her og se om det er nogen der kender til den...

venlig hilsen
Morten Olsson

Fra : Kasper \(TSW\)

Dato : 09-10-01 14:00

Hej Morten...

> [...]
det under "indstillinger" eller noget) og se hvad den giver af
fejlmeddelelser... du kan jo evt. poste fejlen her og se om det er nogen der

Ok, jeg prøver og håber . Her er de fejl der kommer frem i java
konsollen. Som sagt virker Appletten fint i AppletViewer. Nogen der kan
hjælpe?

com.ms.security.SecurityExceptionEx[TestingApplet.HentText]: cannot access
"127.0.0.1"
at com/ms/security/permissions/NetIOPermission.check
at com/ms/security/PolicyEngine.deepCheck
at com/ms/security/PolicyEngine.checkPermission
at com/ms/security/StandardSecurityManager.chk
at com/ms/security/StandardSecurityManager.chkex
at com/ms/security/StandardSecurityManager.checkConnect
at com/ms/net/wininet/WininetURLConnection.connect
at com/ms/net/wininet/WininetURLConnection.getInputStream
at java/net/URL.openStream
at TestingApplet.HentText
at TestingApplet.init
at com/ms/applet/AppletPanel.securedCall0
at com/ms/applet/AppletPanel.securedCall
at com/ms/applet/AppletPanel.processSentEvent
at com/ms/applet/AppletPanel.processSentEvent
at com/ms/applet/AppletPanel.run
at java/lang/Thread.run

Kasper (TSW)

www.tsw.dk - The SoftWare You Need!