Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scanner - råd ønskes
Fra : Kim Østrup

Dato : 11-01-01 00:32

Hel alle

Jeg kunne meget godt bruge et par gode råd omkring scannere, da det er lidt
ukendt land for mig. Jeg vil helst ha´ en scanner der både tager A4 og
dias/negativer og har kig på HP´s 5370C eller Agfa´s E50.

De koster begge omkring 2000 og jeg er godt klar over det ikke er en
coolscan - men har I nogen erfaringer eller gode råd vil jeg sætte pris på
alle sammen.

Forslag til andre scannere i samme prisleje er også meget velkomment.

Med fotovenlig hilsen

Kim Østrup.

Fra : Lyrik

Dato : 11-01-01 00:46

Kim Østrup <(fjern filter) FILTERkim.gitte@bigfoot.com> skrev i en
> [...]
> alle sammen.
>
> Forslag til andre scannere i samme prisleje er også meget velkomment.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Min erfaring er at en flatbed scanner med filmscanneevner ikke er værd at
investere i!
Filmscanneevnen er lig =0.

De meget flade usb scannere er hurtige men ejer ingen dybdeskarphed, de
tykke modeller har dybdeskarphed.
Vigtig er opløsningsevnen! Den rent optiske.
Alle flatbedscannere kan bringes til at indscanne film!
Læg et stykke sort silhuetkarton oven på scanneren med udskæring til filmen.
Læg filmen i og belys filmen med en lampe( du må eksperimentere)
Scan så!
En sådan scanning er allerede mange gange bedre end de filmscannefiduser som
sælges "bygget ind i flatbedscannere".
Det er det rene "Storm P." at se på, i hvert fald i cannons nye lille flade
til ca 1500 kr.-Det er ganske enket slet ikke brugbart!-Det virker
ikke!Invester ikke i det.

mvh
Jens "Lyrik" Bech

Fra : Steen Christensen

Dato : 15-01-01 11:16

Lyrik wrote in article <93is84$njm$1@news.cybercity.dk> :

> De meget flade usb scannere er hurtige men ejer ingen dybdeskarphed, de
> tykke modeller har dybdeskarphed.

Kan du ikke lige forklare mig om dybdeskarphed på et fladt emne(2D)?
Jeg kan ikke lige overskue hvordan det kan komme på tale?

På forhånd tak.

--
/SC
En glad bruger af Microplanet Gravity

Få luft under vingerne på www.f-f-f.dk

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 15-01-01 14:31

Steen Christensen <sc2@irs-mail.com> wrote in message

> Kan du ikke lige forklare mig om dybdeskarphed på et fladt emne(2D)?
> Jeg kan ikke lige overskue hvordan det kan komme på tale?

Man behøver ikke kun at scanne flade ting bare fordi glasset er plant. Som
beskrevet ovenfor har de "gamle" og "tykke" scannere en vis brugbar
dybdeskarphed. Man kan f.eks. scanne sit eget ansigt som på en kopimaskine
og andre nyttige ting; man kan f.eks. scanne helt ind til marginen i tykke
bøger.

Jeg har lagt tre billeder på min hjemmeside.
http://hjem.get2net.dk/footech/3Dscanning.htm
Linealbilledet illustrerer tydeligt dybden, den øverste ende af linealen er
ca. 10 cm over glasset! På billedet af hænderne er den øverste hånd ca. 5 cm
over glasset. Mickey Mouse har ca. 7 cm fra snude til ører. Billederne er
scannet i 50 dpi - eller blivers "lukketiden" for lang til at holde tingene
stille.

Hvordan dybdeskarpheden opstår i modsætning til de flade usb scannere kan
jeg ikke huske - men der findes en beskrivelse på nettet et sted.

Mange hilsener
Mikkel Rasmussen
Hvordan udvikler musik sig? (www.mellon.dk)

Fra : Jan Boegh

Dato : 15-01-01 17:49

"Mikkel Rasmussen" <footech@get2net.dk> wrote in message

> Man kan f.eks. scanne sit eget ansigt som på en kopimaskine
> og andre nyttige ting

....og den lader vi så stå et øjeblik ))

Jan Bøgh
Http://jan.boegh.net
Vi har efter sigende alle en fotografisk hukommelse -
men jeg kan ikke huske, hvor fa.... jeg har gjort af filmen!

Fra : N/A

Dato : 11-01-01 17:03

Fra : N/A

Dato : 11-01-01 17:03

Fra : N/A

Dato : 11-01-01 17:03

Fra : mov

Dato : 11-01-01 17:03

Hej Kim hvis du kan vente til i morgen så skal jeg svare dig på kvaliteten
af HP 5370 da jeg har bestilt en sådan.
MVH
Morten V

Fra : Lyrik

Dato : 11-01-01 22:18

> Har prøvet at indscanne et negativ. Se resultetet her
> http://www.englyst.dk/scannertest.htm
>
> Venlig hilsen
> Finn Englyst
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Imponerende filmscan af en flatbed!
Men..men...men..ved søgning på nettet siger de også at det er den eneste som
duer til det!
Til gengæld siger de at den er laaangsom.
Problemet med filmscanning er blandt andet de mange mørke områder med
koncentrerede farveinformationer, som scannerne har svært ved at lyse- og
forstørre op til noget der ligner noget.

mvh
Jens "Lyrik" Bech

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-01-01 22:24

Hej I skuret

Jeg er også på udkig efter en sådan scanner med dia scan..

Her er jeg på udkig efter AGFA`s SnapScan E50 Diasscan

som har en opløsning på 1200*2400 i 42 Bit

Og koster 1915 kr.

Gad vide om det er noget?

Fra : Roine Karlsson

Dato : 14-01-01 00:29

Hej

Har en Minolta Scan dulal II och den, tillsammans med Hamrick Software -
http://www.hamrick.com/
VueScan 6.4.8 så fungerar det bra.

Ta en titt på denna sida. Han har klart en bra sida med erfarenheter från de
flesta scannrar.

Min erfarenhet, då jag även har en HP 6300C flatbädd. är att programvaran +
specialscannern ger en klart bättre bild.

Roine