Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Petfect Flat?????
Fra : Troels Christrup Pet~

Dato : 05-10-01 19:34

Jeg har lige været en tur ned ad Falkonér Allé for at kigge på skærme.
Jeg er interesseret i en 19' Trinitron el. lign. til ca. 4500,-

G400 er super at se på - men dyr. LG Flattron - noget billigere - har et
lækkert design, men er ikke så lysstærk som en trinitron.

Det der overraskede mig var at Viewsonics Perfest Flat ser ud som om der er
tale om en Virtual Flat hvor der blot er lagt et meget tykt lag glas på i
siderne og et noget tyndere i midten. Man kunne næsten høre der var forskel
i tykkelsen af glasset ved at banke på det.

Min pointe er at det ser tåbeligt ud når man betragter skærmen fra bare lidt
fra siden. Det virkede i hvert fald underligt på mig.

Jeg har ellers været lige ved at købe en P95F, men hvis den er lavet på
samme måde som den 17' Viewsonic jeg så er jeg blevet noget afskrækket.

Nogen kommentarer?

Troels Christrup Petersen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 05-10-01 22:50

Troels Christrup Petersen wrote:

> Nogen kommentarer?

Hvis jeg var dig så ville jeg købe Sony'en selvom den er dyr. (Hedder
den forøvrigt ikke G420? G400 er den gamle model og den nye er bedre)

Husk på at du skal se på skærmen i en del år og at du næppe kan huske
forskellen i prisen efter blot et par måneder.

Mvh

Bruno

PS. Mitshubishi laver forøvrigt også nogle super skærme og Viewsonic har
også en professionel serie (Kig på www.viewsonic.com).

Fra : Martin Mogensen

Dato : 06-10-01 22:10

"Troels Christrup Petersen" <tp@omk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har ellers været lige ved at købe en P95F, men hvis den er lavet på
> samme måde som den 17' Viewsonic jeg så er jeg blevet noget afskrækket.

Jeg står også og skal købe ny skærm, og er kommet frem til en ViewSonic
P95f, problemet er bare at jeg kun har set dens forgænger og fik at vide
P95f var magen til. Den jeg så var slet ikke så ringe, men hvis P95f er
lavet sådan som du beskriver ovenover med tykt glas (sådan en har jeg også
set fra ViewSonic, kan ikke huske modellen, men den stod ved siden af en
Sony G420 og da var jeg mest stemt for Sony trods den store prisforskel).
Jeg hører også meget gerne fra andre som har P95f.

Martin