CHMOD til egen bruger
Fra : Morten Winther

Dato : 05-10-01 17:45

Hej

Apache og php køre som min egen bruger som også "ejer filerne"

Mine filer er chmod'et til 700 rwx------

Er det korrekt?

/ morten

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-10-01 18:10

"Morten Winther" <mw@get2net.dk> wrote in message
> Mine filer er chmod'et til 700 rwx------
> Er det korrekt?

Det kommer an på hvad du vil opnå. :)

Hvis ikke du kører i CGI-mode giver det ikke meget mening at lave filerne
executable.
Ellers er det vel fint nok.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Morten Winther

Dato : 05-10-01 18:36

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer an på hvad du vil opnå. :)
>
> Hvis ikke du kører i CGI-mode giver det ikke meget mening at lave filerne
> executable.
> Ellers er det vel fint nok.

Jeg vil bare have så høj sikkerhed som muligt. PHP køre som mod_ i apache.

Men med 700 er der vil ikke andre der kan skrive i mine filer?

/ morten

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-10-01 23:21

> Jeg vil bare have så høj sikkerhed som muligt.

Så sluk serveren!
Eller sagt på en anden måde: Så simpelt er det ikke.

> Men med 700 er der vil ikke andre der kan skrive i mine filer?

Nope. Kun filens ejer, og root. Og folk med su-rettigheder.

Så altså, det er selve systemet der skal brydes ind i, for at komme til at
pille ved dine filer, hvis de har fx. 600 eller 700.

--
Mvh.

Niels Andersen