NT4ws /router
Fra : Kenneth

Dato : 05-10-01 16:02

Er der nogen der kan forklare mig, hvordan NT4WS kan fungere med flere
gateways ??
Jeg har to routere, en ISDN og en ADSL, men skal skifte den ønskede gateway
til at være standard, det bliver man hurtigt træt af.

Mvh. Kenneth

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 05-10-01 21:25

Hje Kenneth

"Kenneth" <k@cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:9pki1a$2gme$1@news.cybercity.dk...
> Er der nogen der kan forklare mig, hvordan NT4WS kan fungere med flere
> gateways ??

Ingen Windows maskiner kan benytte flere gateways, uanset hvor mange netkort der er installeret.
Selvom du kan opsætte flere gateways, benyttes kun den første (primære), uanset netkort.
Først hvis PC'en opfatter at denne gateway overhovedet ikke svarer (altså ikke blot at det er den forkerte),
vil den forsøge at bruge næste gateway.

> Jeg har to routere, en ISDN og en ADSL, men skal skifte den ønskede gateway
> til at være standard, det bliver man hurtigt træt af.

Ja.

Men du kan lave statisk routing med kommandoen
ROUTE ADD
se din nuvlærende routing med
ROUTE PRINT

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Nu også Windows 2000 ICS, Fjernstyring af PC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-10-01 22:14

On Fri, 5 Oct 2001 17:02:04 +0200, "Kenneth" <k@cybercity.dk>
wrote:

> Er der nogen der kan forklare mig, hvordan NT4WS kan fungere med flere
> gateways ??

Du kan vælge at definere en række static routes på pc'en, der
fortæller den at for at nå netværk X skal den bruge gateway Y.
Prøv 'route /?' fra en kommandoprompt.

En anden mulighed er at lade den ene router (typisk din ISDN)
være default gateway og så på den definere en gateway of last
resort til ADSL-routeren. Den løsning har fordelen, at du ikke
skal definere de samme static routes på alle pc'er på dit net.

Jeg kører selv med det sidste setup.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/