Åbning af ekstern billed fil?
Fra : kjeldn@ddf.dk

Dato : 05-10-01 15:37

Som nybegynder, håber jeg, at dette er den rigtige gruppe.

Jeg sidder lige med en html fil, som indeholder en tabel over nogle
billedfiler. Meningen er, at billedfilerne downloades, når man klikker på
dem.

Jeg vil gerne arbejde offline. Derfor er både html og billedfilerne
downloaded i et separat bibliotek.
Spørgsmålet er: Hvad skal jeg ændre i html filen, (ud over at specificere
den direkte disk adresse), for at få åbnet en billedfil, når jeg klikker
på f.eks. navnet 'f02a01.tif' ?

Et eksempel fra html filen:

<TD><a href=/Data\Kolding%20købstad\Cd1\C469\11\f02a01.tif target=Venstre
> f02a01.tif</a> </TD>

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Toastmaster the NetC~

Dato : 05-10-01 22:33

så vidt jeg kan se, skal du bare vende \'erne om til /

så det kommer til at se således ud:

f02a01.tif</a> </TD>

Hvis dit billede ligger på "drevbogstav"\data\kolding købstad\cd1\c469\11\
skal du lave en / til at starte med, ellers skal der ikke være nogen. Hvis
der ikke er nogen, fortæller du browseren, at billedet ligger i en
undermappe til, der hvor din html-fil ligger - altså:
"hjemmesidemappe"\data\kolding købstad\cd1\c469\11\

Håber det ku bruges..... og ikke var alt for rodet.....

/Toastmaster

@ www.netcrawlers.dk

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 07-10-01 10:39

Den 05/10-2001 klokken 23:32, skrev "Toastmaster the NetCrawler"
<toastmaster@netcrawlers.dk> i
<3bbe2787$0$245$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> så vidt jeg kan se, skal du bare vende \'erne om til /

> så det kommer til at se således ud:

> f02a01.tif</a> </TD>

Tusind tak for hjælpen.
Jeg havde faktisk eksperimenteret med noget i samme stil, men filerne
kunne ikke findes.
Da jeg så havde samme problem med din løsning, måtte jeg i gang med at
nærlæse opsætningen. Det viste sig så, at selvom alle referencerne i html
filen pegede på *.tif filerne, så downloadede de altså som *.tiff. Jeg
havde altså overset det ekstra 'f' .
Nu er det rettet, og kører fint.
Alle filerne ligger i samme mappe, så jeg kunne koge referencen ned til:

<TD><a href=f02a01.tiff target=Venstre f02a01.tif</a> </TD>

Med venlig hilsen,
Kjeld
Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk>
(Skrevet d. 07/10-2001 klokken 11:38)

Fra : Toastmaster the NetC~

Dato : 07-10-01 12:35

Det var så lidt....! Jeg har selv haft de problemer..... det virker lidt
åndsvagt, at man skal vende \'erne om på nettet..... og det skal man lige
vide!

/Toastmaster