Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Måneformørkelse
Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 09-01-01 19:07

Husk nu lige måneformørkelsen.
Har du et teleobjektiv kan det give et par gode billeder.

Start 19.42

Martin

Fra : N/A

Dato : 09-01-01 21:08

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 09-01-01 21:08

der er desværre totalt overskuet i albertslund, glæder mig til at se jeres
billeder, for herfra kan man kun se let rødlkige farvede skyer..

- Tonny

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 09-01-01 21:17

I Silkeborg er der helt klart vejr, månen er rigtig flot, men 200mm er ikke
meget.
Håber vejret klarer op i Albertslund.
Hilsen,
Martin

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 09-01-01 21:35

Ja, jeg nåede lige at sige det og så kom skyerne, øvbøv.

Fra : N/A

Dato : 09-01-01 22:31

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 09-01-01 22:31

Hej Kim

Jeg så dette på en nyhedsgruppe tidligere idag:

For 400 speed film the following exposures can be a starting point:
- moon deep in penumbra : 1/125s at f/16
- whole moon within umbra : 1/4s at f/2.8
- mid-totality : 1s at f/2.8

Martin

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 09-01-01 22:38

50mm på 1/15 bl. 1.8 håndholdt, men jeg satsede mest på at få mennesker o.l.
i forgrunden - der er andre med bedre udstyr til at tage billeder af selve
månen. Men det er jo et banalt motiv, så de billeder er der sikkert ingen
der gider at se

Mange forfrosne hilsener
Mikkel Rasmussen
http://hjem.get2net.dk/footech

Fra : Info - Modellerne.dk

Dato : 09-01-01 22:20

Helt klart og skyfrit i Haslev......men intet digital kamera hjemme så det
blev et syn med de to øjne!

CLaus

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-01-01 18:47

"Tonny Jørgensen" wrote:

> der er desværre totalt overskuet i albertslund, glæder mig til at se jeres
> billeder, for herfra kan man kun se let rødlkige farvede skyer..

Der var også tætte skyer over Ølstykke, jeg havde ellers monteret mit
Zenza Bronica ETRS mellemformat kamera med en 1.000 mm tele, og gjort 2
magasiner klar med 64 ASA diafilm, men det var spild af tid.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 10-01-01 19:11

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> Zenza Bronica ETRS mellemformat kamera med en 1.000 mm tele, og gjort 2
> magasiner klar med 64 ASA diafilm, men det var spild af tid.

I Nyborg var det helt klart. Jeg tror jeg fik nogle gode billeder på 100
ASA Sensia, med min 300mm tele. Men nu må vi se når filmen bliver
fremkaldt.

Thomas Piekut

Fra : Kristian Amby

Dato : 10-01-01 22:58

On Tue, 9 Jan 2001 20:21:44 +0100, "Kim Østrup" <(fjern filter)
FILTERkim.gitte@bigfoot.com> wrote:

Ja, jeg gik i biografen og så Italiensk For Begyndere. Derfor ved jeg
ikke hvordan måneformørkelsen var, men filmen var god.

Mvh
Kristian Amby

Fra : Erik Aalund

Dato : 12-01-01 09:08

> [...]

> Husk nu lige måneformørkelsen.
> Har du et teleobjektiv kan det give et par gode billeder.

Jeg fik en 4-5 digitale skud (C2100UZ) af "showet", lige månen
blev helt dækket til. Jeg regner med at lægge dem på nettet iløbet af
weekenden. Jeg skal nok vende tilbage med adressen.
--
Venlig Hilsen
Erik Aalund