Opsætning af netværk (2 computere)
Fra : Bo

Dato : 05-10-01 13:51

Hej,
Dette er nok et lidt pinligt spørgsmål, men hvordan sættes et netværk op til
2 PC'ere.
Begge har netværkskort der fungere!
Begge køre Win98!
Hvad kræver det specielt. Skal der eksempelvis vær en hub eller kan
maskinerne forbindes direkte?
Hvad med Windows "andre computere" Noget specielt her.
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig.
Hilsen
Bo

Fra : Onkel Ond

Dato : 05-10-01 15:33

Hej Bo

Du kan sagtens koble dem direkte!

Kontrolpanel\Netværk\Konfiguration\TCP/IP ->"Dit netværkskort"\IP-adresse

Her sætter du IP-adresser op for kortene.
Maskine 1:
192.168.1.1 og submask/undernetmaske 255.255.255.0

Maskine 2:
192.168.1.2 og submask: 255.255.255.0

På fanebladet "Identifikation" (også under netværk) sætter du Arbejdsgruppen
til f.eks. Workgroup eller MShome eller noget 3. -det vigtigste er at det er
ens for begge maskiner. Derudover giver du hver maskine et unikt navn.

Sørg desuden for at du bruger "Klientprogram til Microsoft-netværk" og har
slået "fil- og udskriftsdeling" til...

Hvis ikke de er blevet installeret sammen med netkortet, tilføjer du dem
lige manuelt: Vælg netkortet i netværkskontrolpanelet og vælg tilføj under
hhv. Klient og Service-program

Så skulle du være kørende, men husk lige, at førend du kan dele dine filer
og mapper, skal du lige højreklikke i Stifinder og vælge "deling..." på
hvert drev/mappe du vil dele.

Ovenstående virkede for mig :)

God fornøjelse

/Onkel

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 05-10-01 15:47

Derudover skal det kabel du forbinder med være et krydset kabel, også kaldet
crossover.

Ellers skal der en hub eller switch imellem

Dennis

Fra : Bo

Dato : 06-10-01 08:19

Hej alle,
Tak for hjælpen.
Det var hub'en der gjorde det sidste, så det virkede, så kablerne jeg
prøvede med kan ikke have være et krydset kabel.
Hilsen
Bo

Dennis Nielsen <crazy_dn@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bbdc7e0$0$42043$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...