tegninger/billeder af gamle kuttere søges
Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 05-10-01 11:21

Hej

Så har jeg fået min kutter :)

En trækutter fra ´65, men en 45 hk. Grenå - tøf-tøf-tøf.

Men køn er den ikke, den tidligere ejer har bygget nyt styrhus midtskibs, og
rent kosmetisk er det uden held. (Hvis du læser med så undskyld, men det er
min mening)

Ihvert tilfælde vil jeg gerne have den til at ligne en 'rigtig' kutter igen
så jeg søger billeder/tegninger af gamle kuttere.

Med andre ord, link søges :)

Endvidere søger jeg også 1 eller 2 master passende til sådan en skude.

(hvis i vil se båden som den ser ud nu. www.consulting.dk/horsens )

/Hans-Henrik Andresen

Fra : jk

Dato : 05-10-01 14:53

Jeg kan desværre IKKE hjælpe dig med tegningerne !
Men tilykke med kutteren , tøf-tøf

Jesper K
D'22 'Misty'

Fra : Hans Olsen

Dato : 05-10-01 18:33

Hej og tillykke (håber det bliver ved med at være det - lykke altså
MEN er der måske også nogen som kan fortælle noget om min nyerhvervelse
det siges den kaldes en Bandholm lystkutter og bygget i 1920, den hedder
FREDERIKKE
og har været hjemmehørende i Fredericia indtil Juni Måned, jeg kunne godt
bruge nogle
oplysninger om den fra gammel tid.
der er nogle foto nederst på denne side
www.honet.dk

beklager alt det andet skrammel på siden også.
MVH
Hans Olsen

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 09-10-01 07:02

Hej Hans.

Jeg kender godt Frederikke, eller dvs. jeg har misundeligt gået og kigget på
hende i Fredericia hele sommeren, men der var for mange cifre i prisen til
mig.

Hvor stor er Frederikke egentlig ?

/HHA

Fra : Hans Olsen

Dato : 09-10-01 10:59

Hej
Frederikke vejer ca. 10 tons og er 11,80 meter alt i alt
dette er kun hvad jeg har fået oplyst, jeg aner intet om
sådanne fartøjer, men sprang ud i det da prisen blev meget
rimelig.
MVH
Hans Olsen

Fra : Ole Pedersen

Dato : 07-10-01 00:37

Hej Hans Henrik.

Tillykke med skibet.

Jeg er medejer af en ældre kutter med 45 hk Grenaa diesel, se
http://www.angelfire.com/ab/1anna1/ men den er ikke til salg mere
(selvfølgelig, hvis vi får et fantastisk tilbud kan vi overveje det).
Jeg har lidt flere billeder, men ingen tegninger.
Åge Larsen i Odden på Sjælland har også en kutter med 45 hk Grenaa diesel,
han har netop lavet nogle fine tegninger af sin kutter.
Søfartsmuseet i Helsingør har sikkert også materiale.

http://www.traeskib.dk har nogle links.

Mvh Ole Pedersen skipperole@mail1.stofanet.dk