Java + Access. Får sommetider en "general ~
Fra : Martin Schou

Dato : 05-10-01 07:44

Tjaa .. hvad skal jeg sige?

Midt i en loop beslutter Access sig tilsyneladende for, at den ikke kan
acceptere en SQL-sætning, som ellers sagtens kan køres direkte i access, men
ikke via jdbc-odbc-forbindelsen.

Det underlige i det er, at hvis jeg (via java) sætter de samme data ind
f.eks. fire gange (selvfølgelig sletter jeg dataene i databasen mellem hvert
gennemløb), så vil Access måske kun give fejl fra sig i tredje gennemløb og
ikke andre steder.

Har min Access-database PMS eller noget i den stil?

Venlig hilsen
Martin Schou

PS - jeg ville virkelig gerne poste den præcise fejlmeddelelse, men eftersom
det kun er en gang i mellem (?!?!?!?), fejlen dukker op, så har jeg
desværre(?) ikke været i stand til at fremprovokere den i dag :-/

Fra : Martin Schou

Dato : 05-10-01 08:03

> [...]
> det kun er en gang i mellem (?!?!?!?), fejlen dukker op, så har jeg
> desværre(?) ikke været i stand til at fremprovokere den i dag :-/

Så fandt jeg fejlen:
java.sql.SQLException: General error

Uheldigvis fandt jeg også årsagen - dårlig programmering ... D'OH!
Den smider sgu kun fejlen, når jeg prøver at indsætte data, som findes i
forvejen (enslydende nøgler) ... sært at den ikke vil med til det-

//Martin Schou