Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kodak DVD
Fra : Karen og Kaj Sørense~

Dato : 07-01-01 11:11

Hej alle!
Jeg kan huske, at Kodak for en del år siden sendte slags DVD-afspiller på
markedet. Jeg mener, den var beregnet til, at man kunne vise sine billeder
på fjernsynet, når de i forvejen var lagt på en CD-skive.
Er der nogen der ved noget om disse afspillere? Kunne de bruges? blev der
solgt nogen af dem? osv.

Venligst
Kaj

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 07-01-01 11:38

"Karen og Kaj Sørensen" <ka-ka@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> på fjernsynet, når de i forvejen var lagt på en CD-skive.
> Er der nogen der ved noget om disse afspillere? Kunne de bruges? blev der

Navnet er Kodak Photo CD Player.

Den "afspiller" de specielle CD'er der er lavet i Kodak Photo-CD formatet.
Dette format kan man ikke "brænde" selv (der findes ingen programmer der
understøtter det, det er vist ikke tilladt at licensiere formatteringen) -
og det koster ca. 250,- at få lagt en film over på formatet - så det er ikke
så udbredt igen ..

Men afspilleren og CD'erne kan du stadig få - men du skal nok spørge
decideret efter det, de fleste steder.

mvh Steffen

P.S.: Afspilleren er ikke en DVD-afspiller, men kunne også afspille
video-formatet VCD (udbredt i østen, men ikke i Europa).

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 08-01-01 14:05

"Steffen Poulsen" <steffenpoulsen@[RemoveThis]usa.net> wrote in message
> [...]
> understøtter det, det er vist ikke tilladt at licensiere formatteringen) -

Der er da mange programmer der kan brænde "Kodak PhotoCD" ?

> [...]
ikke
> så udbredt igen ..
>
> Men afspilleren og CD'erne kan du stadig få - men du skal nok spørge

Det er forældet teknologi - så ved køb skal man have decideret brug for
sådan en svend - og den skal være billig.
Det er muligt at lave CD'ere der kan vise billeder på en almindelig (i hvert
fald de billige DVD-afspillere. Jeg har dog (endnu) ikke prøvet det i
praksis...

Mvh.
Anders

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 09-01-01 19:07

"Anders Frederiksen" <nize@vkr.dk> wrote in message

> Der er da mange programmer der kan brænde "Kodak PhotoCD" ?

Nævn bare ét?

> [...]
hvert
> fald de billige DVD-afspillere. Jeg har dog (endnu) ikke prøvet det i

Det er nok de færreste der vil kalde Photo CD teknologien forældet - der er
ingen konkurrerende produkter der kan måle sig med formatet, i hvert
tilfælde. Men afspilleren kan vi godt blive enig om ikke er særlig sjov, der
foretrækker jeg også at brænde mine egne VCD'ere i stedet.

mvh Steffen

Fra : Paul Nilsson

Dato : 14-01-01 22:16

Når man får fremkaldt sin film kan man bestille CD rom oveni kr. 89.00 hos
Kodak....
Den kan afspilles på Kodak maskinen (+ på PC) - jeg har en sådan
tingest......
mvh. Paul - Herlev Fotoklub.......