Vask afkat.....
Fra : John Sahl

Dato : 05-10-01 00:27

Her kommer lige en lille instruktion i hvordan man ikke vasker sin kat

http://www.killfrog.com/00/fluff.html

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Støt ofrene i USA via http://www.SupportUSA.dk hver en krone tæller

Fra : John Sahl

Dato : 07-10-01 00:20

"John Sahl" <johnsahl@worldonline.dk> wrote in message news:me6v7.3283$%D3.269318@news000.worldonline.dk...
> Her kommer lige en lille instruktion i hvordan man ikke vasker sin kat
>
> http://www.killfrog.com/00/fluff.html

Jeg har åbenbart stødt mindst en med mit indlæg om hvordan man IKKE skal vaske sin kat. Hvis det har stødt andre end vedkommende der
har mailet mig privat, vil jeg hermed gerne undskylde.

For så lige at være on-topic kan jeg fortælle at Sweety og Rasmine hygger sig vældigt sammen. Efter Sweetie har tabt sig, er det
lige som om han har fået mere overskud til at jagte den vimse lille frøken

Fra : Grit Wessel

Dato : 07-10-01 06:02

> Jeg har åbenbart stødt mindst en med mit indlæg om hvordan man IKKE skal
vaske sin kat. Hvis det har stødt andre end vedkommende der
> har mailet mig privat, vil jeg hermed gerne undskylde.

Hej John

Jeg kan så fortælle dig, at *jeg* synes, at den er sjov.
Hvis den skulle være stødende (efter min mening) skulle den være lavet på en
måde hvor folk kunne blive opfordret til at gøre det samme, men jeg tror
simpelthen ikke på, at der er nogen, der kunne finde på at putte deres kat i
en vaskemaskine sammen med et par elektriske ål, bare fordi de havde set den
flash.
Så for min skyld kan du godt poste andre af den slags, hvis du falder over
dem.... men om det er flertallets mening herinde, ved jeg af gode grunde
ikke.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 07-10-01 08:49

Den er da *SJOV*

Hvem der end har glemt at tage sin humoristiske sans på inden læsningen må
da have et problem med at bevæge sig rundt på nettet.

Der florerer da mange af den type, f. eks. er http://www.joecartoon.com
FYLDT med dem.

Nå det var min mening, jeg elsker den form for (sort) humor, men folk er jo
forskellige - og hurra for det.
Og selvom jeg godt kan gennemskue ting som bonsaikitten.com indrømmer jeg at
dén var usmagelig efter min mening.

Hilsner

Lisbeth Jakobsen
http://cutiecats.tripod.com - nye billeder igen

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-10-01 09:09

Jeg må være en af dem uden humor, for jeg fandt den absolut ikke morsom og
så er jeg egentlig ligeglad med, hvor mange sider der findes på nettet med
lignende "sjove" indslag!!

Eva

Lisbeth Jakobsen <ernyoka@hotmail.com> skrev i en

Fra : Kirstine

Dato : 07-10-01 09:40

In article <yjMv7.3236$uQ.403089@news010.worldonline.dk>,
johnsahl@worldonline.dk says...

> Jeg har åbenbart stødt mindst en med mit indlæg om hvordan man IKKE skal vaske sin kat. Hvis det har stødt andre end vedkommende der
> har mailet mig privat, vil jeg hermed gerne undskylde.

Tjah...hver sin smag. Personligt syntes jeg, at den var hylende morsom
*G* Og for min skyld må du endeligt blive ved med at sende links til
lignende små tegnefilm.

> For så lige at være on-topic kan jeg fortælle at Sweety og Rasmine hygger sig vældigt sammen. Efter Sweetie har tabt sig, er det
> lige som om han har fået mere overskud til at jagte den vimse lille frøken

Hvordan har I opnået Sweety's vægttab? Vores Julius kunne ærligt talt
godt tåle at fylde lidt mindre i landskabet, men det er bare svært. De
får Hill's WD, men når det kommer til mad, så er Tabasco altså en
underlig snegl. Han lader uden kamp Julius skubbe ham væk fra madskålen.
Så jeg er bange for, at Julius pfte får 1½ portion mad...i hvert flad har
han ikke tabt sig endnu efter snart 6 mdr på slankemad. Og selvom jeg
elsker ham højt, så må jeg da indrømme, at jeg ikke helt finder hans
ekstra "rulle" af mave og hud særligt charmerende

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : John Sahl

Dato : 07-10-01 09:52

"Kirstine" <minipip@mail.dk> wrote in message news:MPG.162a33645ed435b6989772@news.inet.tele.dk...
> Tjah...hver sin smag. Personligt syntes jeg, at den var hylende morsom
> *G* Og for min skyld må du endeligt blive ved med at sende links til
> lignende små tegnefilm.

Rart at alle ikke har taget sådan på vej over mit forsøg på at være
morsom

> Hvordan har I opnået Sweety's vægttab?

Vi har ganske simpelt skiftet til Royal Canin Indoor. Kattenes pels
er blevet mere lækker og Sweety har tabt sig og det ser _ikke_ ud
til at det er fordi han ikke kan lige maden *G* Vi har vist efter
hånden været de fleste foder mærker igennem, men lige nu er det
altså Royal Canin Indoor som virker her...

Fra : Kirstine

Dato : 07-10-01 09:51

In article <UHUv7.3410$uQ.425687@news010.worldonline.dk>,
> [...]

> hånden været de fleste foder mærker igennem, men lige nu er det
> altså Royal Canin Indoor som virker her...

Hmmm...måske RC Indoor skulle afprøves herhjemme så, for selvom især
Julius har pels som silke, så er han altså lidt for bred om bagen *G*

Tak for rådet - må bede dyrlægen om RC Indorr næste gang foderposen skal
udskiftes.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-10-01 13:47

Det er ikke for at være besværlig, men vil I ikke godt lige forklare mig,
hvad der er morsomt ved filmen? En kat er lukket inde i en vaskemaskine og
mjaver og banker fortvivlet for at komme ud! Er det her der skal grines?
Skal lige tilstå, at jeg altså ikke kom videre, men vil formode, at løjerne
fortsætter med, at maskinen sættes i gang, med katten i!

Eva

PS. Jeg er godt klar over, at det bare er en tegnefilm, men alligevel !!

Kirstine <minipip@mail.dk> skrev i en

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-10-01 13:55

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Eva
>
> PS. Jeg er godt klar over, at det bare er en tegnefilm, men alligevel !!

det morsomme er jo netop i at det er en tegnefilm og at den på ingen måde
skal tages alvorligt....
og som der står i det oprindelige indlæg er det en metode man IKKE skal
anvende når man vasker sin kat...

hvis man gennemgår de forskellige knapper på "vaskemaskinen" vil man opleve
lige nøjagtig hvor overdrevet det er..... havde den været sjovere hvis det
havde været en hund eller et menneske??
for mig er det uendeligt ligegyldigt hvad det er man putter i
vaskemaskinen...... det der gør den morsom med katten er jo netop at katte
har en tendens til at gemme sig i vaskemaskinerne og man fra tid til anden
læser i ugebladene om en kat der har overlevet en tur i en sådan.....

gennemgår man hele vaskeprogrammet kommer katten da også ud i den anden
ende*G* noget mere "fluffy" end før*G*
og som sagt totalt overdrevet... nogle gange er man nødt til at se forbi det
åbenlyse i det.... for at kunne se det sjove...
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Kirstine

Dato : 07-10-01 15:17

In article <3bc04e13$0$51424$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
safeni@privat.tdcadsl.dk says...
> [...]
>
> Eva
>
> PS. Jeg er godt klar over, at det bare er en tegnefilm, men alligevel !!

Hej Eva

Hvis du ikke syntes, at den var sjov, så er det nok svært at forklare,
for humor er jo individuelt. Det sjove for mig er kattens mimik, de
overdrevne effekter og slutningen - den kan jeg stadig grine af

Har du aldrig moret dig oven en Tom&Jerry tegnefilm...når Jerry ta'
rumpen på Tom? Jeg mener...jeg elsker katte (især mine to helt særlige
guldklumper selvfølgeligt), og jeg ville være den første til at kaste mig
over et menneske, som gjorde en lille mis fortæd. men for mig udelukker
det bare ikke at kunne more sig over tegnefilm, hvor en kat kommer i
uføre, ryger i tørretumbleren eller bliver mast flad af en lastbil.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Kate

Dato : 07-10-01 22:12

Tihi, jeg synes også den var tilstrækkeligt åndssvag til at være
morsom. Den er da så ekstrem at den er at sammenligne med Tom & Jerry,
som Kirstine jo også nævner.
Jeg klukker stadig.

Apropos slanke mad, Kirstine, jeg har også lidt problemer med en kat
som ikke vil tabe sig. Nu ved jeg at hun, hvis hun kan se sit snit til
det, spiser den mad hun ikke skal. Derfor har jeg besluttet at fjerne
maden når de har spist.
Indrømmet mit problem er også at mens Sofie ÆDER, så nipper Johan kun.
Efter dyrlæge checket i midten af August hvor de kom på hver deres
specialfoder så har jeg haft øget fokus på deres spisevaner. Johan får
nu Specific FGD, fordi han havde lidt forhøjet nyretal. Sofie får
Hill's RD, hvis jeg husker rigtigt, fordi hun er lige bred nok om
maven. Mine har i deres 11 årige liv aldrig før haft afmålte portioner
og det giver da også en hel del brok, selv Sofie som aldrig før har
miavet, med mindre der var god grund til det, har de sidste ca. 2 mdr.
sagt mere end hun har i de første 11 år af sit liv.
Jeg ved ikke om du gider bøvlet med at fjerne maden, men det er da
ihvertfald en mulighed for at holde øje med Julius's og Tabasco's
madindtag.
Indrømmet grunden til at jeg er så oppe på dupperne, er at Johans mad
koster en lille bondegård, ca 100 kr./kg. så det behøver Sofie altså
ikke smovse i.
--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Kirstine

Dato : 08-10-01 18:21

In article <6y3w7.128$ZS.31250485@news.orangenet.dk>,
oliwer@wanadoo.dknoget says...
> Tihi, jeg synes også den var tilstrækkeligt åndssvag til at være
> morsom. Den er da så ekstrem at den er at sammenligne med Tom & Jerry,
> som Kirstine jo også nævner.
> Jeg klukker stadig.

Også mig

> [...]
> som ikke vil tabe sig. Nu ved jeg at hun, hvis hun kan se sit snit til
> det, spiser den mad hun ikke skal. Derfor har jeg besluttet at fjerne

Det har jeg også forsøgt. Problemet er, at Julius skovler i sig som en
gravko, mens Tabasco spiser som en gammel forfinet dame med løftet
lillefinger. Så jeg skal nærmest med magt holde Julius fra Tabasco's
madskål, mens han får lov til at spise færdig. Og det forstyrrer så
herren så tilpas meget, at han ofte holder op med at spise for at studere
det morsomme syn af mor, der slås med brormand *G*

> Jeg ved ikke om du gider bøvlet med at fjerne maden, men det er da
> ihvertfald en mulighed for at holde øje med Julius's og Tabasco's
> madindtag.

Jo, jeg gider godt bøvlet - men jeg ville da ønske, at jeg ikke behøvede
at afsætte 20 minutter hver morgen til affodring missekræ Vi har også
forsøgt at fodre dem hver deres sted, så vi kunne lukke døren mellem dem.
men så spise Tabasco bare ikke noget...og efter 1 times højlydt brok inde
fra soveværelset, blev an altså lukket ud igen *G*

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Kate

Dato : 08-10-01 20:52

> [...]
> forstyrrer så herren så tilpas meget, at han ofte holder op med at
> spise for at studere det morsomme syn af mor, der slås med brormand
Ja, okay, lidt henad det samme sker her. Ikke at Johan gider se på mens
jeg irettesætter Sofie, men hvis han ikke kan holde ud at blive
forstyrret når han spiser. Johan kræver madro! Det er ikke fordi Johan
spiser forfinet, men han spiser bare så ekstremt langsomt. Dog har han
i løbet af de seneste to måneder lært at spise en smule hurtigere.
Jeg har nu valgt at starte med at gi' dem mad, så går jeg på
badeværelset og bagefter får de mere at spise. Den måde virker faktisk
ret godt her. Om aftenen får de mad som det første når jeg kommer hjem,
så spiser de mens jeg laver kaffe. I lbet af aftenen får de vel mad 3-4
gange. Selvom det er besværligt så virker det rimeligt godt. Dog hvis
jeg ved jeg ikke skal være hjemme om aftenen så får de begge Johans
mad.

> Jo, jeg gider godt bøvlet - men jeg ville da ønske, at jeg ikke
> behøvede at afsætte 20 minutter hver morgen til affodring missekræ
>
> Kirstine

Ja, okay, det tager ikke 20 minutter her. Begge katte spiser i højst 5
min. derfor bliver det til højst 10 min. hver morgen fordelt over to
omgange. Hvis jeg skulle afsætte 20 min. hver morgen ville detca.
fordoble den tid det tager mig at gøre mig klar til at gå på arbejde :-
(

Fra : brian hemstedt

Dato : 08-10-01 14:37

> [...]

> vaske sin kat. Hvis det har stødt andre end vedkommende der har mailet
> mig privat, vil jeg hermed gerne undskylde.

Well....jeg kan jo lige så godt tage hatten i hånden og undskylde. Som
John skriver har jeg mailet ham (er lidt modstander af brok i grupperne
generelt) efter af have kigget på oenstående link.

Årsagen var ikke at jeg er blevet stødt over tegnefilmen - jeg kan slet
ikke se den. Jeg er Linux bruger, og min browser viser ikke andet end 2
banerreklamer (som jeg personligt hader på linje med krummer i sengen og
sand i salaten) - deraf min negative reaktion.

Men da det lader til at Windows brugerne kan se tegnefilm der, så jeg må
mange gange undskylde for mit brok - som sagt var det eneste jeg kunne se
reklamer af værste skuffe :)

/brian
*når menneskerne er ude, danser kattene på bordene"

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 08-10-01 16:03

Hej Brian.

Så vidt jeg er underrettet af mine linuxbrugende venner kan man godt se
ShockWave Flash film også på Linux. Men det kræver selvfølgelig at man
downloader den dertil passende pllug-in.

Undskyld hvis der er noget jeg har fået galt fat i, jeg bruger kun Linux på
min server her men filmen er sjov (efter min ringe mening) så hvis
ikke det kan ses på Linux, så skulle du næsten opsøge én der kan...

Venlig hilsen

Lisbeth Jakobsen
http://cutiecats.tripod.com

Fra : brian hemstedt

Dato : 08-10-01 19:58

In article <3bc1bf6e$0$26987$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, "Lisbeth
Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote:

> [...]
> på min server her men filmen er sjov (efter min ringe mening) så
> hvis ikke det kan ses på Linux, så skulle du næsten opsøge én der kan...

Hej Lisbeth

Hvis jeg brugte netscape kunne jeg smide et flash plugin i nakken på den,
men jeg bruger pt. kun opera - en minimalistisk norsk udviklet browser.
Den har den enorme størrelse på 2 MB alt i alt.

/brian

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 09-10-01 17:42

"brian hemstedt" skrev

> Hvis jeg brugte netscape kunne jeg smide et flash plugin i nakken på den,
> men jeg bruger pt. kun opera - en minimalistisk norsk udviklet browser.
> Den har den enorme størrelse på 2 MB alt i alt.

Hej igen Brian

Jeg har skam også den kvikke browser fra nord - og jeg kan GODT se
flashfilmen på MIN Opera... om der er stor forskel på Opera til Windows og
Linux er jeg godt nok ikke klar over, men mon dog? Flash er jo som Java
tænkt som værende platformuafhængigt, er det ikke?

Undskyld emnet efterhånden er temmelig OT.......

Venligst
Lisbeth
http://cutiecats.tripod.com