Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony CyberShot DSC-S50
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-10-01 23:30

Hey Folks
Jeg har ikke nogen erfaring med digitale kameraer, men vil gerne have et.
Jeg så forleden at Fuji sænkede deres priser med 200 $ og nu ser jeg hvad
der ligner et godt tilbud, og spørger derfor:

Er der nogen der kender Sony CyberShot DSC-S50 ?

Prisen er på ca 3300 kr og det er vel nogenlunde rimeligt for et kamera med
2.1M pixel og 3x optisk zoom.
Jeg kan desværre ikke finde noget om kameraet hos Sony eller dem der sælger
det, men
http://www.steves-digicams.com/s50.html omtaler det pænt. Der er ikke nogen
optisk søger, er det et problem ?

Mon det er et nyt eller et gammelt kamera ? (Sony har en P50 model).
Prisen i US synes at være 700 $ og så er 3300 kr da ok billigt.
Hvordan er det med MemoryStics. Kan et Sony kamera kun bruge Sony, eller er
de standardiseret, så men kan købe et billigt et (Computercity har 64 MB til
400 kr).

Jeg har gengivet de tekniske data neden under.

Håber nogen gider hjælpe mig!
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

DSC-S50 Specifications
12 Bit A to D Conversion: Yes
Image Device: 1/2.7" 2.1 megapixel SuperHAD CCD
Max Image Size: 1600 x 1200
Format: JPEG, TIFF, MPEG or GIF (text mode only)
MPEG Movie: Yes 5/10/15 sec @ 320x240 or up to 60 sec @ 160x112
3:2 Mode: Yes
LCD Display: 2" Ex-Bright 123k Pixels
Optical Zoom: 3x (39-117mm 35mm equivalent)
Precision Digital Zoom: 6X
Shutter: 18-step, 8 - 1/750 sec
Aperture: 9-step, F2.8 to F11.0
Focus: AF/5-preset manual
Auto Exposure Programs: Aperture, Shutter, Panfocus, Landscape, Twilight,
Twilight Plus andSpot Metering
Storage Media: Memory Stick 4 - 64MB
A/V Out: Yes
Auto Orientation Mode: Yes
Built-in microphone: Yes
Built-in Speaker: Yes
Bundled Software: MGI Photo Suite
E-Mail Mode: Yes
Index Playback: Yes
Intelligent Flash: Yes
Picture Effects: Solarize, Black & White, Sepia and Negative Art
Protect/Delete Images: Yes
Red Eye Reduction: Yes
Remaining Indicator: Yes
Self Timer: 10 Sec
Slide Show Mode: Yes
Text / Economy Mode: Yes
Voice Memo: Yes
Dimensions: 4.5 x 2.75 x 2.76 inches (113 x 68 x 69mm)
Weight: 13 ounces (370 g) excluding the battery pack

Fra : Peter Schrøder

Dato : 05-10-01 09:42

Michael Lund Sørensen skrev...

> Er der nogen der kender Sony CyberShot DSC-S50 ?

Læs evt:
http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=sony_dscs50
(du sætter selv linket sammen hvis det knækker, ikke?)

Umiddelbart lyder det som om, du får meget kamera for pengene.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-10-01 11:28

Hej Peter

> [...]
> (du sætter selv linket sammen hvis det knækker, ikke?)
>
> Umiddelbart lyder det som om, du får meget kamera for pengene.

Det er et smadder godt link, og nej det var ikke knækket...

Brugerne fortæller bl.a. at de har givet ned til 300$ for det og så er 3300
Kr jo i orden. Jeg kan også se at modellen har været i salg siden 1.6.2000,
så mon ikke prisfaldet skyldes at der kommer en ny model. Men det gør den jo
ikke dårligere, blot findes der noget bedre og sådan vil det jo altid være
hvis man køber et kamera i mellempris klassen.

Jeg skal lige have fundet ud af noget mere om memorystic'ne. Priser, udbud
og sådant, men det kan godt være det bliver mit næste kamera (jeg har
spejlreflex, APS og compact, alle fra Nikon).

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : U. Pedersen

Dato : 05-10-01 15:02

On Fri, 5 Oct 2001 00:30:12 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<sletdette-milux@image.dk> wrote:

> [...]
>der ligner et godt tilbud, og spørger derfor:
>
>Er der nogen der kender Sony CyberShot DSC-S50 ?
Ja, jeg har et, købt i maj måned hos JapanPhoto, og er ganske tilfreds
med mit.

> [...]
>2.1M pixel og 3x optisk zoom.
>Jeg kan desværre ikke finde noget om kameraet hos Sony eller dem der sælger
Både ja og nej, du bruger LCD skærmen direkte, den kan både vendes og
drejes som du har temperament til, jeg bruger gerne min på samme måde
som de gamle Rolieflex, med at se ned i "søgeren"

>Mon det er et nyt eller et gammelt kamera ? (Sony har en P50 model).
Den er med i Sony style Magasin efterår/vinter 20000/2001
men ikke med i 2001/2002 udgaven, du ved det går jo hurtigt med
nyudvikling

>Prisen i US synes at være 700 $ og så er 3300 kr da ok billigt.
Ja køb den hvis du kan få den til 3300,- vil slet ikke fortælle hvad
jeg gav for mit

>Hvordan er det med MemoryStics. Kan et Sony kamera kun bruge Sony, eller er
>de standardiseret, så men kan købe et billigt et (Computercity har 64 MB til
>400 kr).
Desværre bruger Sony sin egen standart, men du loader dine billeder
direkte fra kameraet og ned på din pc via et medfølgende USB, så ingen
problemer med kortlæser og hvad har vi.

>Jeg har gengivet de tekniske data neden under.
>
>Håber nogen gider hjælpe mig!

Håber det er hjælp nok, ellers må du spørge

og du kan se eksempler på hvad jeg har taget med Sony DSC-S50 i mine
fotoalbum

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-10-01 17:25

Hej U.P.!

[rough cuttet]
> Både ja og nej, du bruger LCD skærmen direkte, den kan både vendes og
> drejes som du har temperament til, jeg bruger gerne min på samme måde
> som de gamle Rolieflex, med at se ned i "søgeren"

Jeg var hos fotohandleren i dag. Jeg tror ikke jeg kan leve med en LCD
søger. Det var ikke lige det bedste til mig.

> Den er med i Sony style Magasin efterår/vinter 20000/2001
> men ikke med i 2001/2002 udgaven, du ved det går jo hurtigt med
> nyudvikling
Modellen er udgået og erstattet med P50 modellen, som også ligner meget, men
har optisk søger. Det var desværre ikke på lager, så jeg prøvede en anden
Sony model, hvor søgeren ændrede sig med zoomen. Sådan skal det være!

> Ja køb den hvis du kan få den til 3300,- vil slet ikke fortælle hvad
> jeg gav for mit
Nej jeg har set prisen hos Japan......

> Desværre bruger Sony sin egen standart, men du loader dine billeder
> direkte fra kameraet og ned på din pc via et medfølgende USB, så ingen
> problemer med kortlæser og hvad har vi.

Det lyder dejligt. Er man på ferie skal man bare have kablet med, og kan så
sende billederne hjem via en PC, eller kræver det software?

> Håber det er hjælp nok, ellers må du spørge

Takker. Jeg har lige listet et par spørgsmål ind... Og et vigtigt, men måske
dumt spørgsmål: MemmorySticken slettes ikke når man tager den ud, vel ? Det
er jo ret vigtigt.

> og du kan se eksempler på hvad jeg har taget med Sony DSC-S50 i mine
> fotoalbum

Jeg kikker forbi. Det link jeg selv angav havde nogle meget flotte billeder
og en lille film, det var rigtigt godt!
Jeg vender tilbage.

Fra : U. Pedersen

Dato : 05-10-01 23:31

On Fri, 5 Oct 2001 18:25:05 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<sletdette-milux@image.dk> wrote:

>Det lyder dejligt. Er man på ferie skal man bare have kablet med, og kan så
>sende billederne hjem via en PC, eller kræver det software?

Ja du skal ha imstaleret softwarene til usb men ellers intet

>Takker. Jeg har lige listet et par spørgsmål ind... Og et vigtigt, men måske
>dumt spørgsmål: MemmorySticken slettes ikke når man tager den ud, vel ? Det
>er jo ret vigtigt.

Nej og du kan låse dem, på samme måde som en diskette, så de ikke
slettes ved en fejl

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-10-01 21:03

Takker igen for oplysningerne.

> mvh
> U.P.
> http://dk.photos.yahoo.com/luf123
> http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

- med masser af flotte billeder!
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Lyrik

Dato : 06-10-01 00:44

"Michael Lund Sørensen" <sletdette-milux@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Det
> er jo ret vigtigt.

> Jeg kikker forbi. Det link jeg selv angav havde nogle meget flotte
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Memory sticken slettes ikke når du tager den ud. I Windows XP skal du slet
ikke bruge medbragt software for at laste billederne ned på PC-en.
Når kameraet tilsluttes den opstartede pc via USB-stikket siger WP:Sony
cybershot fundet, vil du se et lysbilledshow af billederne, eller en masse
andre valg!
Der er ikke meget andet at råde dig til end KØB DET!!!

Hilsen Jens
Du kan se nogle af de billeder jeg har taget med det på nedenstående links

--

http://lyrik.homepage.dk/frilandspan/
http://lyrik.homepage.dk/soeweb/