Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dynax7
Fra : Henrik Ehlert

Dato : 06-01-01 23:57

Hejsa!
Jeg overvejer stærkt at køben et dynax7. Er der nogle der har nogle
erfaringer med det, nogen der kender evt ulemper eller andet?
Jeg regner med at købe det med en 24-105 samt en 100-300. begge i minoltas
nye "d" serie.
Mvh
Henrik Ehlert

Fra : Sim

Dato : 08-01-01 02:09

Hey Dynax 7-køber
Gå ind på www.photographyreview.com og find anmeldelser af kameraet. Det er
et glimrende sted til at få et forhåndsindtryk af skidtet.
mvh, Sim.

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 08-01-01 20:52

On Sat, 6 Jan 2001 22:56:30, "Henrik Ehlert" <henrik@ehlert.dk> wrote:

>Jeg overvejer stærkt at køben et dynax7. Er der nogle der har nogle
>erfaringer med det, nogen der kender evt ulemper eller andet?

Jeg har læst et par tests og en del brugeranmeldelser og har prøvet at
lege med et i en butik. Kvalitetsmæssigt liger det på niveau med
konkurrenterne, men mht. til funktionalitet ligger det langt foran.
Betjeningmæssigt et intet mindre end genialt kamera - alle almindelige
funktioner betjenes via "analoge" knapper, der sidder de helt korrekte
steder og fungerer som de skal. Jeg set at Nikon med deres F80 (eller
var det F90?) har efterlignet idéen med en drejeomskifter til
lysmålingsmetoden og en AE-låseknap indeni, men der er knappen så stram,
at man må bruge mindst to fingre til at skifte lysmålingsmetode, hvor
man med Dynax 7 snildt kan nøjes med tommelfingeren. Gennemtænkt.

Jeg er ikke bekendt med, at der skulle være nogle deciderede ulemper
udover, at nogle få Sigma-objektiver (bl.a. Sigma 28-70mm 2.8 EX) skulle
kræve en opdatering af chippen (i objektivet), hvis ikke de er af nyere
dato. Det kan checkes på serienummeret.

>Jeg regner med at købe det med en 24-105 samt en 100-300. begge i minoltas
>nye "d" serie.

Lige nøjagtigt mit valg (hvis jeg havde pengene...). Minolta 100-300mm
APO skulle være noget skarpere end Sigmas 70-300mm APO Macro Super til
kun en lidt højere pris. Hvis du kan undvære ADI-funktionenen på telen
(hvor ofte har man brug for blitz i teleområdet?), kan du sikkert spare
lidt ved at købe den "gamle" 100-300mm, der optisk er identisk med
"d"-modellen.

24-105'eren har fået temmeligt gode tests, bl.a. i det tyske Foto
Magazin hvor den fik næsten lige så godt resultat som en Carl Zeiss
24-85mm til 3,5 gange Minolta'ens pris, og bedre end den 1,5 gange
dyrere Nikon 24-85mm f/2.8-4.

God fornøjelse. Giv evt. en anmeldelse her i gruppen, når du har fået
dyret i hus.

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

(Replace servername in address with: subetha<dot>dk)

Fra : Anders Järkendal

Dato : 08-01-01 22:20

Hejsan!
Jag har samma tankar förutom att jag inte tänker köpa 100-300 objektivet. Nu
är det så att jag även tittar på Canon EOS 3:an. Jag vet inte vilken jag ska
välja. Kan man jämföra EOS 3:an med Dynax 7:an. Dom kostar ungefär lika
mycket, cirka 13.200 SEK. Är det någon som har några åsikter om detta. Vilka
fördelar resp. nackdelar med respektive system.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-02-01 20:16

"Henrik Ehlert" <henrik@ehlert.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> erfaringer med det, nogen der kender evt ulemper eller andet?
> Jeg regner med at købe det med en 24-105 samt en 100-300. begge i minoltas

Har også kig på det

Har lige taget et katalog med hjem,, men ved i ca. hvad den koster, med
omtalte 24-105 mm ?

Bare en alm. 24-105 mm er vist ret dyr..

Fra : Henrik Ehlert

Dato : 06-02-01 21:24

Jeg har set det her i Danmark til ca 11000,- incl 24-105. men det var på
tilbud hos fotohandleren i frederiskberg centeret. Jeg renger med at købe
det hos new york camera - når jeg får råd. her er prisen ca 2500DM incl
24-105

Mvh
Henrik Ehlert

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-02-01 16:47

Hej Henrik, tak for dit svar

> Jeg har set det her i Danmark til ca 11000,- incl 24-105.

Ulp.... det var en dyr een...

Ved du så hvad den koster uden 24-105´eren?

> men det var på
> tilbud hos fotohandleren i frederiskberg centeret.

Ok, til hv?

>Jeg renger med at købe
> det hos new york camera - når jeg får råd. her er prisen ca 2500DM incl
> 24-105

Ok, jeg har set den til 895´$

Fra : Henrik Ehlert

Dato : 08-02-01 17:59

Davs igen

Unden 24-105... hmmm så vidt jeg ved omkring 6000-7000

De 11000 var på tilbud!!!!

Hvor har du set den til $895 ???

Mvh

Henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-02-01 19:36

> Davs igen
>
> Unden 24-105... hmmm så vidt jeg ved omkring 6000-7000

OK,,

Hvis det er rigtigt,, vil jeg vist hellere finde et andet objektivt,,,
godtnok er de 24 dejlige,,,

> De 11000 var på tilbud!!!!

hmm,,

> Hvor har du set den til $895 ???

Jeg må undskylde,, da det vist kun var huset..

men det var hos http://www.cameraworld.com/cwc/main/home.jsp

1599 DM hos http://www.technikdirekt.de/english/

og 979 for objektivet i løs vægt,,, så de 2500 DM passer fint

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-02-01 19:38

Jeg har lige sendt en forespørgsel til discountfoto.dk om prisen!

Så må vi se hvad de tager?

Fra : Fischer&Mellbin

Dato : 19-02-01 22:28

Drop Dynax7!

Jeg har en 800si i perfekt stand, med alt udstyr I drømmer om (næsten i
hvert fald), bl.a. 2x blitz (til de helt professionelle billeder).

Hvorfor sælger jeg dette fremragende kamera? Fordi jeg er gået over til
digital foto. Send en E-post hvis i er interesserede. Prisen finder vi nok
ud af.

mvh/FMM