På onsdag får jeg Boomtown...
Fra : Mathias Kellermann

Dato : 04-10-01 18:29

Efter en måends ventetid ser det nu endelig ud til at jeg får ADSL. Det er
løsningen med modem jeg har valgt. Situationen er den at jeg skal have min
computer på og min far skal have sin på. Men hvordan gør man det bedst og
billigst? Og hvis man skal investere i en router hvilken en skal det så
være? Eller hub? Eller switch?

Hilsen Mathias

Fra : Henrik frandsen

Dato : 04-10-01 21:22

Hej Mathias
Jeg kom med på adsl den 3. okt. kører med to pc'er gennem en HUB, rigtig
godt beskrevet i den medfølgende cd.
Glæd dig.

Mvh. Henrik Frandsen
www.als-feriehuse.dk
ICQ number: 133662117

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-10-01 23:14

"Henrik frandsen" <hefr@pc.dk> wrote in message
> Hej Mathias
> Jeg kom med på adsl den 3. okt. kører med to pc'er gennem en HUB, rigtig
> godt beskrevet i den medfølgende cd.
> Glæd dig.

hvis du nu læste overskriften,, behøvede du jo ikke at forvirre manden...

Du har umildbart Bredbånd|ADSL fra TDC

Og Boomtown, er et Opasia Produkt, baseret på NE2.

Der er følgende muligheder for at dele en Boomtown, akkurat som på NE2:

1. Opsætning af computer med PPPoe klient, hvor man deler fra PC´en ud til
en Switch/hub til resten af netværket
2. Router som understøtter PPPoe, tilsluttet til en Switch/hub

Fra : Henrik frandsen

Dato : 05-10-01 16:55

Det er da godt du så kan rette det til det rigtige, en anden gang skal jeg
nok lade være med at komme med en kommentar!

--

Mvh. Henrik Frandsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-10-01 21:44

> Det er da godt du så kan rette det til det rigtige, en anden gang skal jeg
> nok lade være med at komme med en kommentar!

Det er da ikke meningen at du ikke skal komme med flere kommentere :-/ Men
jeg rettede dig jo bare... Så kom dog igen

Fra : alwresuihalert

Dato : 06-10-01 11:50

snip
> [...]
> computer på og min far skal have sin på. Men hvordan gør man det bedst og
> billigst? Og hvis man skal investere i en router hvilken en skal det så

Vælg en 10/100 Mbit Switch fremfor en hub. Det er måske _lidt_ dyrere, men
det kan betale sig. Det er set flere gange på nyhedsgrupperne, at folk
finder ud af at de skulle have købt en hub i stedet for switch.

Fra : Tandberg

Dato : 06-10-01 13:44

On Sat, 6 Oct 2001 12:50:24 +0200, "alwresuihalert"
<liasueyrfhalsiujkerh@kjshedfksj.com> wrote:

>Vælg en 10/100 Mbit Switch fremfor en hub. Det er måske _lidt_ dyrere, men
>det kan betale sig. Det er set flere gange på nyhedsgrupperne, at folk
>finder ud af at de skulle have købt en hub i stedet for switch.

Her står min logik af. Manden skal vælge en switch fremfor en hub,
fordi folk bagefter ofte indser, at de skulle have valgt en hub i
stedet for en switch?

Hvad mener du helt præcist?

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 16-10-01 22:05

lol...jeg tror vist det skal være en switch istedet for en hub :)

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-10-01 22:17

In article <3bcca143$0$3266$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Martin Sjøberg wrote:

> lol...jeg tror vist det skal være en switch istedet for en hub :)

Hvis du var så venlig at læse og forstå
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html ville folk forstå hvad du
talte om.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Boren's Laws: