Tabt telefon
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-10-01 16:57

Jeg håber ikke at jeg er for langt OT

Hvordan skal man forholde sig, hvis man taber sin mobil telefon?
Jeg har tabt min to gange nu og begge gange har jeg ringet til den og fået
oplyst hvor den var og så hentet den. Men det er jo ikke alle der er lige
ærlige, og hvad bør man så gøre?

Melde tabet til operatøren, OK, men gavner det noget ?
Man kan vel så få spæret for telefonregningen, men jeg har taletidskort.
Bliver der spærret for det, og kan jeg få mit tilgodehavende udbetalt eller
overført til min næste mobil telefon ?

Er der nogen der har erfaringer på dette område ?

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Mickey

Dato : 04-10-01 19:21

"Michael Lund Sørensen" <sletdette-milux@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> oplyst hvor den var og så hentet den. Men det er jo ikke alle der er lige

Du har da været heldig at du begge gange har tabt den et sted hvor en ærlig
sjæl har fundet den (tænker på
news:b5Fu7.1170$uQ.163002@news010.worldonline.dk der selv ville beholde
den...)

> [...]
> Man kan vel så få spæret for telefonregningen, men jeg har taletidskort.
> Bliver der spærret for det, og kan jeg få mit tilgodehavende udbetalt

du får spærret simkortet + telefonens imei-nummer hvis du melder den
forsvundet - det skulle gøre at den ikke kan bruges i stort set hele den
civiliserede verden.
- med mindre imei nummeret ændres...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Advarsel :

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 04-10-01 21:56

Mickey skrev:

> du får spærret simkortet + telefonens imei-nummer hvis du melder den
> forsvundet - det skulle gøre at den ikke kan bruges i stort set hele
> den civiliserede verden.
> - med mindre imei nummeret ændres...

Eller den bruges med Sonofon abb... der er der ikke problemer med stjålne
telefoner... ret mig hvis det er galt...

/bm

--
Jeg unlocker din mobil telefon for 67,50 kr.
Jeg kan pt. unlocke Ericsson, Nokia og Sagem

Fra : Mickey

Dato : 04-10-01 22:13

"Boris Mathiasen" <GSMUnlockDK@cREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> Eller den bruges med Sonofon abb... der er der ikke problemer med stjålne
> telefoner... ret mig hvis det er galt...

det er vist ikke alle telefoner der bliver registreret korrekt når de
registreres hvilket er ret uheldigt...
- eller også er det bare selskaberne der skider på det der register...