Mere om killingen der kom ind fra kulden
Fra : S.J & L.T.

Dato : 04-10-01 15:32

Buko er efterhånden faldet godt til; og får nu til tider lov til at gnide
sig op af gamle Roqueforts ben. Jeg tænker stadig på, hvor gammel den lille
fyr mon cirka kan være mht. loppekur og vaccination. Jeg vejede ham i
mandags, og da vejede han 638 gram.
Jeg prøver fortsat at lægge billeder af ham på binaer.dk; men der meldes
fejl hele tiden. Jeg må gøre noget forkert. Prøver indtil det lykkes!!

Læs nedenfor i tidligere ind hvis nærmere detaljer ønskes under 'killingen
der kom ind fra kulden'.

Kan Iam's killingefoder egentlig anbefales??

Ellers modtager jeg gerne råd mht. 'opdragelse' af sådan en lille hitte-mis,
der er kommet alt for tidlig fra sin mor. Han er renlig og spiser godt; men
det kan jo godt være at nogen ligger inde med et råd eller to af den mere
'adfærds- og trygheds-prægede' slags.

Kærlig Hilsen Linda

Roquefort og Buko

Fra : S.J & L.T.

Dato : 04-10-01 16:11

Nu er det lykkedes mig at lægge 6 billeder i 3 mails på binaer.dk. De er
blevet lagt på kl. 16:42 (den første). Emnet hedder det samme som hér.
Håber I har et bud på Bukos alder.

Hilsen Linda

Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-10-01 16:45

Lad den være så meget sammen med Roquefort som muligt, så får den tryghed og
opdragelse der.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 04-10-01 18:54

Nååååååååååå hvor er han da sød *S*

Har desværre ikke erfaring, til at give et bud på Buko's alder.
Men yndig det er Buko altså

Hilsen
Joan

Fra : Lily

Dato : 04-10-01 21:18

S.J & L.T. <s_juul73@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bbc7adb$0$269$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nu er det lykkedes mig at lægge 6 billeder i 3 mails på binaer.dk. De er
> blevet lagt på kl. 16:42 (den første). Emnet hedder det samme som hér.
> Håber I har et bud på Bukos alder.
>
> Hilsen Linda

Hej Linda
Hvor er han bare nuser.
Mht alder så ser han lidt mindre ud end de killinger jeg har pt, og de er 7
uger, så jeg vil skyde på seks uger. De vokser jo hurtigt. Men han kan vel
også være lille af alder, hvis han ikke har fået den rigtige ernæring til at
starte med.
Held og lykke med ham

Hilsen Tina

Fra : Helle Skoett

Dato : 05-10-01 01:02

Hej Linda.
Hvor ser det lille kræ bare sødt ud. Håber du får held med den lille stump.
Min ældste kat er også en tilløber. Det var bare ikke mig hun løb til, men
en af mine venner, der på det tidspunkt have et hotel og restaurant - og et
par katte, der hyggede om gæsterne.
Som sagt kom hun løbende til - syg og sløj - men min ven besluttede at hun
skulle have en chance, fordi hun på trods af sygdom og tydelig sult gav sig
til at lege med et vissent blad.
Hun blev lukket ind i varmen, hvor hun straks strøg ned i kælderen og
bosatte sig ved siden af fyret. Efter at have gemt sig der og fået varmen og
stillet sulten gennem et par dage, begyndte hun at komme frem i lyset. Hun
blev pænere at se på, men var meget sær. Ingen kunne komme til hende - og de
andre katte gad overhovedet ikke have noget med hende at gøre.
Da jeg så hende første gang faldt jeg pladask for det lille hvide uhyre.
Min ven var begejstret, for han kunne ikke overkomme endnu en kat, så han
lovede at jeg måtte få hende, når vi kunne komme til hende.
Jeg ventede i et par måneders tid, og så kom endelig den store dag, hvor vi
kunne fange hende.
Vi proppede hende ind i en kasse, og bragte hende hjem til mig.
Og så skete mirakelet: Hvor man tidligere kun forsigtigt kunne røre hende,
og hun flippede helt ud, hvis man forsøgte at løfte hende op, faldt hun helt
til ro - tænkte ligesom: Nå, det er det, jeg skal... Og den første nat sov
vi i arm for første gang. Nej, hvor var jeg glad. Og dagen efter kunne jeg
løfte hende op uden at miste hånden.
Hun er stadig sær. Her fire år efter, vi har fået endnu en kat, vil hun
stadig ikke acceptere den anden. Men hun elsker mennesker - snakker løs og
hopper på gæster, næsten før de har sat sig.
Og varmen er hun stadig vild med. Tænder vi brændeovnen, smækker hun sit
tilfredse korpus ud på gulvet 30 cm fra ovnen og sover med lydelig
tilfredshed.
Og hun er meget holdt af.

Jeg håber, det ender lige så lykkeligt med Buko - ja, det ser da ud til at
ende endnu bedre, når den lille fyr allerede har venner i egne rækker.
Hold os endelig informeret - gerne med flere at de nuser billeder.
vh
helle
Ps: Undskyld mit lidt lange indlæg, der bare handler om mig og mit.

Fra : S.J & L.T.

Dato : 05-10-01 12:22

Tak for alle jeres indlæg -og Helle, dit var ikke bare langt, men også
rigtigt godt; en sød beretning!!

Jeg havde selv skudt den lille fyr til at være 7-8 uger. Ved egentlig ikke
hvorfor; men jeg syntes alligevel, at han er ret mobil på benene og han
lejer gerne med Roqueforts hale, når denne ikke lige opdager det. Jeg kan i
den grad se at han kopierer den gamle hankat. Buko har allerede lært at stå
og miave som en gal, når vækkeuret ringer om morgenen; ligesom Roquefort
gør; når det ikke kan gå hurtigt nok med at få hældt 'morgenmaden' op. Han
gør også alt for at luske hen til den gamle i nattens mulm og mørke, over
alle 'bakketoppene' i vores dyner. Hvis han er heldig (og det er han ind
imellem), sover Gammelmis så tungt, at han ikke lægger mærke til lille Buko,
der lægger sig op ad ryggen på ham, eller ruller sammen ved Roqueforts gamle
maveskind. Noglegange mistænker jeg Roquefort for at 'lade somom' han ikke
har set Buko -ja, man har jo sin stolthed, men det er jo meget hyggeligt at
putte ind imellem

Jeg vender tilbage med mere nyt, hen ad vejen -og også et par billeder, når
jeg får nogle gode 'i kassen'.

Kærlig Hilsen
Linda
..

Fra : Trine

Dato : 06-10-01 07:39

Thi hi hvor er han altså nuser.....jeg er helt vild med hans aftegning i
ansigtet....det ligner skæg

Tillykke og pøj pøj med ham

/Trine
"