Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
prime film skanner1800 ll
Fra : mov

Dato : 03-01-01 19:48

er der nogen der kender til denne skanner . den er på tilbud i øjeblikket
men jeg har intet kendskab til kvaliteten af den

MVH
Morten

Fra : The Webcat

Dato : 03-01-01 20:25

Den er ok.

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 03-01-01 20:56

På tilbud hvor og til hvilken pris. Tak

http://www.scanace.com/

Martin

Fra : Niels Svendsen

Dato : 03-01-01 23:04

Normalt siger man, at en filmscanner skal kunne skanne i 2400 dpi, da der er mange informationer at hente i et godt dias f.eks. Og med 2400 dpi, kan du trække alle informationerne ud.
Er det denne scanner du mener? f.eks. http://www.scanace.com/pro_pf1800-index.shtm

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 04-01-01 09:44

Lige en tanke - hvis man scanner et billede i 1800 dpi bliver det så ikke
noget der svarer til
36mm ~ 1,42"
24mm ~ 0,94"

1,42 x 1800dpi x 0,94 x 1800 dpi = 4,3 mp

Og svarer det ikke til hvad man får ud af et 4,3 mp kamera.

Så skal den bruges til nettet er det vel ganske tilstrækkeligt. Og afhængig
af hvor store prints man vil have kan den da vel også bruges her.

Vil man have større opløsning er der vel også
Hewlett-Packard's S20 PhotoSmart Scanner
http://sphoto.com/techinfo/s20.html
(koster vist omkring 4000,-)

Prøv også at se her:
<http://www.technikdirekt.de/english/katalog/article.asp?articleID=280446>
Microtek FilmScan 35 USB PC 1.528,17 DKR

Martin

Fra : N/A

Dato : 05-01-01 17:12

Fra : N/A

Dato : 05-01-01 17:12

Fra : Jan Boegh

Dato : 05-01-01 17:12

message news:91o4j7$jrq$1@news.net.uni-c.dk...

> Det er svært at gøre fordele og ulemper op synes jeg.
> Digitalkameraer er smarte, men men skal også slæbe en helvedes masse gear
> med i form af opladningsenheder, kabler og hvad ved jeg. Og hvor langt

....og helst en PC til at tømme dyret i, hvis man er væk fra det lille hjem.

> rækker 3.34 mio pixels. Kan jeg få store skarpe forstørrelser lavet hos
> fotohandleren? (en sjælden gang får man jo et pletskud,der fortjener det)

Op til noget, der ligner A4.

mvh
Jan